یزد؛

توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی

توسعه گردشگری عامل رونق بخشیدن به بازار تولید و اشتغال است.

حمید مشتاقیان رئیس اداره صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالای روستاهای اردکان در بخش گردشگری می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست پیشرفت بسیار خوبی را در بحث گردشگری روستایی در شهرستان اردکان داشته باشیم.

مشتاقیان افزود: امروزه بحث گردشگری روستایی در دنیا مطرح است و جایگاه بسیار خوبی پیداکرده و با توجه به پتانسیل‌های بالای روستاهای اردکان در بخش گردشگری اعم از آداب‌ ورسوم، سنت‌ها، بناهای تاریخی‌، غذاهای سنتی، گونه‌های معماری خاص و مخصوص خود می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست پیشرفت بسیار خوبی را در بحث گردشگری روستایی در شهرستان اردکان داشته باشیم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست را شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در مرکز و روستاهای شهرستان و برنامه‌ریزی برای آن‌ها و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد.

مشتاقیان بابیان اینکه اردکان با توجه به پیشینه تاریخی و بناهای ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی می‌تواند حرف‌های زیادی در جذب توریست و توسعه گردشگری داشته باشد اشاره کرد: امیدواریم با تلاش و همت همه متولیان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری شاهد رشد بیش‌ازپیش شهرستان اردکان در صنعت گردشگری باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اردکان در ادامه توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم کردن امکانات برای ماندگاری گردشگر را عامل رونق بخشیدن به بازار تولید و اشتغال دانست و گفت: اگر مسافران و گردشگران از خدمات مطلوب در سطح شهرستان و استان رضایت داشته باشند ماندگاری بیشتری صورت می‌گیرد که همین ماندگاری نقش مهمی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.