حجم صادرات استان سمنان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۷ درصد افزایش یافت و این در حالی است که این میزان از صادرات ازنظر ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت : از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌ بر 85 هزار و 423 تن محصولات استان سمنان به خارج از کشور صادرشده است.

علی سعدالدین با اشاره به اینکه حجم صادرات استان سمنان 37 درصد افزایش ‌یافته است تصریح کرد : 27 میلیون و 699 هزار و 794 دلار میزان ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان در دوماهه ابتدای سال 96 است.

وی افزود: کالاهای استان سمنان به 18 کشور دیگر صادر می‌شود که مهم‌ترین آنان نمک خوراکی، سود پرک، کولرآبی، کابل مسی، ظروف یک‌بارمصرف، پاکت‌های پلاستیکی، پودر لباسشویی و هیدروکربن سبک است.

سعدالدین با اشاره به برخی بازارهای صادراتی این استان گفت : انگلستان، عراق، پاکستان، هند، کره، ترکیه، افغانستان، ارمنستان ازجمله بازارهای مهمی هستند که استان سمنان برای صادرات کالا با آنان ارتباط دارد.

وی از افزایش 147 درصدی درآمدهای گمرک استان سمنان در بازه زمانی فروردین تا ابتدای خردادماه سال 96 خبر داد و افزود : اداره گمرک استان سمنان در این بازه زمانی علاوه بر ضمانت‌نامه‌ها 24 هزار و 870 میلیون ریال کسب درآمد داشته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به برخی کالاهای وارداتی به استان سمنان گفت : قطعات ماشین‌آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، ورق‌های فولادی، آهن یا فولاد از مهم‌ترین کالاهای وارداتی استان سمنان به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد : میزان حجم واردات کالا به گمرک استان سمنان در همین بازه زمانی و مقایسه با سال گذشته 52 درصد افزایش‌یافته است و این در حالی است که ارزش دلاری آن 177 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.