مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان اردبیل از امشب ضمن آغاز شدن بارش همراه با وزش بادهای شدید لحظه‌ای کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر با اشاره به وضعیت جوی هوای اردبیل اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان اردبیل از امشب ضمن آغاز شدن بارش همراه با وزش بادهای شدید لحظه‌ای کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما در مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی استان نشان می‌دهد که سامانه ناپایدار از عصر امروز وارد استان شده و سبب ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق استان خواهد شد و تا بعد از ظهر روز شنبه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از جمله مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرند می‌توان به مناطق شمالی و مناطق مرکزی استان و با شدت کمتر در مناطق جنوبی اشاره کرد که این وضعیت به صورت تدریجی مشاهده می‌شود.

دولتی‌مهر بیان کرد: پدیده‌هایی که از این سامانه ناپایدار انتظار می‌رود این است که آسمان از امشب به تدریج در برخی مناطق ابری و مه‌آلود می‌‌شود و از اواخر امشب تا قبل از ظهر روز شنبه شاهد آغاز بارندگی‌ها خواهیم بود که اوج بارش در شمال و مرکز استان اردبیل مشاهده خواهد شد.

وی تصریح کرد: نوع بارش به صورت رگباری و در ارتفاعات همراه با رعد و برق پراکنده انتظار می‌رود و حجم بارش در کوهپایه‌ها و دامنه سبلان تا 8 میلی‌متر دور از انتظار نیست و سرعت بادهای شدید لحظه‌ای نیز بین 48 تا 68 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.