نخستین خانه نماز با هدف ترویج فرهنگ نماز و همچنین بیان اهمیت مناجات با خدای متعال، راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ استاندار سمنان گفت : طرح خانه نماز در راستای این هدف والا در سطح استان اجرا خواهد شد که در آن نهادهای مختلف حضور خواهند داشت.

محمدرضا خباز تصریح کرد : آغاز این طرح از شهرداری سمنان خواهد بود و با پیوستن دستگاه های مختلف به این طرح شاهد افزایش تعداد خانه‌های نماز در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خانه های نماز باید فضایی مملو از معنویات باشد تا شاهد حضور پرشور مردم در آنها باشیم، افزود : مشاوره مذهبی، اقامه نماز، کتابخوانی با موضوع نماز، حضور روحانیان و برگزاری گفتمان هایی با موضوع نماز در زمره اقدامات و بخش‌های مرتبط با این خانه‌های نماز خواهند بود.

خباز با بیان اینکه امروز باید از کمترین امکانات بیشترین استفاده را در ترویج فرهنگ نماز برد، گفت : راه اندازی خانه نماز قطعا هزینه چندانی نخواهد داشت اما همین اقدام کوچک می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش معنویات بسیار موثر باشد لذا باید گفت ما اگر بتوانیم معنویات را ترویج دهیم، قطعا اخلاقمداری را نیز ترویج داده ایم.

وی خاطرنشان کرد : وضعیت برگزاری نماز جماعت در استان سمنان نسبت به استان های دیگر مطلوب ارزیابی شده اما مهد معلمان دین و اخلاق می بایست بهترین در سطح کشور باشد.

انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.