استاندار اردبیل گفت: ایجاد جاده ارتباطی خلخال - ماسوله به عنوان شاهراه توسعه گردشگری این استان در اولویت قرار گرفته و در صورت احداث این جاده ، خلخال از بن بست خارج می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: اجرای جاده ارتباطی کلور- ماجولان - ماسوله، شهرستان خلخال را به شهر گردشگری ماسوله در استان گیلان متصل می کند و در صورت تحقق این طرح مصوب 500 هزار گردشگر به استان اردبیل سفر کرده و از نقاط گردشگری اردبیل و خلخال دیدن خواهند کرد.

وی گفت: برای تحقق این امر باید نیازها و الزامات جاده یاد شده برای چند سال آینده از هم اکنون احصا و نسبت به تامین و تهیه آنها اقدام لازم انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: احداث جاده خلخال - ماسوله زمینه سرمایه گذاری در توسعه گردشگری جنوب استان اردبیل را فراهم خواهد کرد و مدیران دستگاه های اداری مرتبط باید از هم اکنون به فکر استقبال از فعالان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار باشند.

خدابخش افزود: برنامه های توسعه گردشگری مورد تاکید و تایید اقتصاد مقاومتی است و به منظور احیای ظرفیت های صنعت گردشگری در استان از ایده ها و فکرهای خلاق حمایت می شود.

وی گفت: برای مطالعه طرح احداث راه آهن اردبیل- پارس آباد با وزارت راه و شهرسازی هماهنگی های لازم انجام شده و وزارت هم مکاتبات لازم را با سازمان برنامه وبودجه انجام داده که باید سازمان برنامه وبودجه استان پیگیری های لازم را انجام دهد.

استاندار اردبیل همچنین افزود: اراضی پایاب خداآفرین از جمله طرح هایی بود که در دولت گذشته 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در سایه تلاش و پیگیری ها این طرح در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و هم اکنون به صورت سه شیفته عملیات اجرایی پیش می رود.

خدابخش گفت: اجرای طرح تامین مالی خرد در برخی از روستاهای استان اردبیل در حال اجرا و از شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه در سطح استان در حال اجراست که باعث ایجاد همبستگی اجتماعی ، جلوگیری از مهاجرت و پویایی اقتصادی در روستاهای استان شده و امیدواریم با پیگیری‌ های انجام شده این اقدامات در سایر مناطق استان نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در ارتباط با طرح تامین مالی خرد 178 گروه تشکیل شده و 150 گروه دیگر هم امسال تشکیل خواهد شد که می توانند از تسهیلات کم بهره در قالب تامین مالی خرد بهره مند شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.