مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از جذب ۱۰۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال اعتبارات ملی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛خاکی پور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گفت: اعتبارات طرح جامع بهسازی مسکن روستایی ۴۹۱ میلیارد ریال بوده که سهم استان لرستان ۱۴ میلیارد ریال در نظر گرفته شد و توانستیم این میزان اعتبار را جذب کنیم.

وی در راستای بهسازی بافت‌های با ارزش استان افزود: در استان لرستان مطالعه تن‌ها یک روستای بافت با ارزش انجام شد، ولی، چون طرح جدیدی نداشتیم اعتباری به استان اختصاص نیافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: بحث مطالعات جامع توسعه کاربری روستا‌ها و مطالعات ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی به صورت متمرکز در دستور کار است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح‌های هادی و مطالعه سطح بندی روستایی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کل کشور اختصاص یافت که سهم استان لرستان ۷۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شد، ولی به دلیل تخصیصی که کمتر از سنوات گذشته داشتیم توانستیم ۱۸ میلیارد ریال جذب کنیم.

خاکی پور افزود: در راستای کمک به مسکن گروه‌های کم‌درآمد نیز ۲۸۰ میلیارد ریال سهم کل کشور بود که سهم استان لرستان از این میزان هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد که توانستیم ۱۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال را جذب کنیم.

وی در ادامه گفت:: درزمینهٔ قیر رایگان نیز سهم استان لرستان ۱۳ هزار تن معادل ۷۱ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در نظر گرفته شد که این میزان به‌صورت صد درصد جذب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با بیان اینکه در راستای طرح نظام فنی توانستیم ۲۸۰ میلیون ریال جذب کنیم گفت: درمجموع از چهار هزار و ۱۹ میلیارد ریالی که برای کل کشور لحاظ شد ۱۲۰ میلیارد ریال سهم استان لرستان بود که ۱۰۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال جذب شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.