کرمان؛

اقتصاد مقاومتی مهم ترين راهكار مقابله با حاشيه نشينی

فرمانده انتظامی استان مهمترین راهکار مقابله با حاشیه نشینی را تقویت اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتانسیل روستا‌ها دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سردار رضا بنی اسدی فر در گفتگو با برنامه راديويی مردم و مسئولان با موضوع حاشيه نشينی با ارائه گزارشی از آخرين وضعيت حاشيه نشينی در استان كرمان گفت: طی ساليان اخير حاشيه نشينی به دليل مهاجرت بی رويه در مناطق متعددی از استان ايجاد شده و همچنين حاشيه نشينی در مناطقي همچون روستاهای الله آباد، قائم آباد و سيدی در حومه شهر كرمان گسترش يافته است.
وی افزود: حاشيه نشينی بخشی از توان پليس را درگير موضوعات امنيتی و اجتماعی كرده كه می طلبد در اين راستا همه دستگاه های متولی امر به موقع ورود كنند و با توانمندسازی حوزه های اقتصادی شاهد برون رفت از اين موضوع باشيم.
وی تصريح كرد: بيشترين ميزان حاشيه نشينب در مركز استان گزارش شده كه دلايلي چون عدم توجه به ظرفيت و منابع روستاها،خشكسالی و بيكاری منجر به ايجاد اين معضل اجتماعی شده است.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: حاشيه نشينی پيامدهای مختلفی را در پی دارد كه پيامدهای اجتماعی، فرهنگی، امنيتی و زيست محيطي از اهم آن به شمار می رود و در مجموع منجر به افزايش بزهكاری، اعتياد، بحران های فرهنگی و اجتماعي دراين مناطق از شهر مي شود.
سردار بنی اسدی فر فقر و كمبود حداقل امكانات زندگی را عامل اصلی بزهكاری در اين مناطق دانست و گفت :افرادی كه در حاشيه شهرها هستند بالفطره بزهكار نيستند و به دليل حس محروميت و عدم تعلق به مكان خاص دست به رفتارهای پرخطر و خشونت آميز زده و ساير طبقات اجتماعی را نيز تهديد می كنند.
وی در خصوص وظايفی كه ساير دستگاه های اجرايی در قبال معضل حاشيه نشينی دارند، اظهار کرد : مهمترين راهكار مقابله با حاشيه نشينی تقويت اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتانسيل روستاها است.توانمندسازی و تمركز بر راه های پيشگيری از حاشيه نشينی در نهايت منجر به مهاجرت معكوس مردم از حاشيه شهر به روستا خواهد شد.
اين مقام انتظامی اجرايی شدن طرح كمربند سبز شهری توسط استانداری ،هدفمند كردن نقشه های شهری از طريق اداره كل راه و شهرسازی و پيگيری مطالبات حاشيه نشينان توسط قوه قضاييه را اقداماتی راه گشا در خصوص مبارزه با پديده حاشيه نشينی دانست و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه ها نيز می تواند نقشی تعيين كننده در اين خصوص داشته باشد.
انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار