رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برخی مسئولین اراده جدی برای مقابله با فساد ندارند.

نبود عزم و اراده جدی در برخی مسئولان برای مقابله با فسادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در دومین نشست شورای عالی بسیج کارمندان بیان کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه معیار های اسلامی است و ساختار علمی مدیران نیز باید بر این اساس باشد.
 
القاصی با بیان اینکه ‌ فساد دارای ابعاد مختلف است، افزود: نفوذ عوامل فساد در کشور ضربه سنگینی را به اهداف و آرمان های اصلی انقلاب وارد کرده و کارنامه مسئولان در دوره های مختلف در برخی موارد قابل دفاع و در برخی موارد دارای قصور و کاستی است.
 
وی با اشاره به ظرفیت های قانونی موجود در عرصه قانون ارتقاء سلامت اداری و نکات مهم این قانون درباره مبارزه با فساد و ایجاد زمینه های شفاف سازی در نظام اداری و اجرائی کشور، ادامه داد: حلقه مفقوده در امر مبارزه با فساد نبود وجود عزم و اراده در مسئولان است.

القاصی با اشاره به شعار زدگی مسئولان در این حوزه حساس و وسیله تبلیغات قرار گرفتن آن توسط برخی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که شعار های آنچنانی مبارزه با فساد سر می دهند خود زمینه های شکل گیری فساد را فراهم ساخته اند.
 
وی به نقش مطالبه گری مردم در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: ساز و کار های پاسخ به مردم در جامعه اسلامی از منظر شرع و قانون پیش بینی شده است بنابراین مسئولین باید نسبت به عملکرد خود در قبال آرمان ها و اصول انقلاب ، جامعه و امت واحده اسلامی پاسخ گو باشند.
 
القاصی گفت: دستگاه قضایی در استان فارس در قالب ارائه طرح های پیشگیرانه تلاش کرده است در میان دستگاه ها و ادارات استان برای حفظ قداست ماه مبارک رمضان و حفظ شعائر اسلامی هم افزایی ایجاد کند.
 
رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: دستگاه قضایی در استان فارس در قالب ارائه طرح های پیشگیرانه تلاش کرده است در میان دستگاه ها و ادارات استان برای حفظ مقدس بودن ماه مبارک رمضان و شعار های  اسلامی هم افزایی ایجاد کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.