شیراز؛

اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگل های بلوط فارس

معاون گردشگری فارس از اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگل های بلوط منطقه کوهمره سرخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور رستمی معاون استاندار فارس در جلسه کمیته اکو توریسم (طبیعت گردی) گفت: استان فارس مناطق مختلفی برای ایجاد کمپ های بوم گردی و طبیعت گردی دارد که از این ظرفیت باید بهره کافی را ببریم.
 
رستمی یکی از پیش زمینه های توسعه طبیعت گردی استان را ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بومی و محلی دانست و افزود: وجود اقامتگاه ها در جوار آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی، به آسایش خاطر گردشگر و ماندگاری بیشتر او کمک می کند.
 
وی ادامه داد: صدور مجوز برای خانه روستائی که با اندک تغییراتی کاربری قرار است به اقامتگاهی برای گردشگران تبدیل شود نباید چندان زمانبر و پیچیده باشد و می توان در یک پروسه زمانی کوتاه و با نگاهی سهل گیرانه تر، راه انداز ی اینگونه اقامتگاهها را توسعه و تسریع داد که در نهایت این امر هم به اقتصاد جوامع محلی کمک می کند و هم باعث رشد و توسعه صنعت گردشگری استان می شود.
 
معاون گردشگری فارس به اجرای طرح توسعه گردشگری در جنگل های بلوط منطقه کوهمره سرخی اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای این طرح نباید موجب سهل انگاری و بی توجهی به حفاظت و حراست از زیست بوم طبیعی این منطقه بکر و ارزشمند شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.