رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه باغات استان یکی از اهداف اصلی این سازمان بوده و در افق چهارساله 25 درصد سطح باغات کردستان را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی امروز در جلسه توسعه باغات استان با بیان اینکه هرکجا آب کافی وجود داشته باشد باغداری را به زراعت آبی ترجیح می دهیم،گفت: تولید و درآمد در یک هکتار باغ چند برابر کشت های زراعی مانند گندم است .

به گفته وی با تلاش و همت متولیان بخش باغبانی جهاد کشاورزی استان توانسته ایم از 17 هزار و 100 هکتار حوزه مرزی غربی کشور، بیش از 9 هزار هکتار را به احداث مجتمع های باغی اختصاص دهیم.

ذولفقاری با اشاره اهمیت بهینه کردن باغات موجود در استان افزود: با استفاده از ترویج ارقام مناسب و آموزش کشاورزان برای تغذیه باغات و مبارزه با آفات می توان گام جدی در این راستا برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بر این باور است ضریب مکانیزاسیون باید در باغات استان گسترش یابد و امروزه هیچ محدویتی در رابطه با پرداخت تسهیلات با نرخ 15 درصد برای تجهیز باغات و بهره گیری از مکانیزاسیون لازم برای باغات استان نداریم .

انتهای/ م ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.