رئیس جمهور سوریه اعلام کرد رسیدگی به موضوع ربوده شدگان و سرنوشت شهروندان ناپدید شده یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی دولت سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار اسد -- رئیس جمهور سوریه -- اعلام کرد رسیدگی به موضوع ربوده شدگان و سرنوشت شهروندان ناپدید شده یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی دولت سوریه است.

بشار اسد 34 نفر از شهروندان سوری آزاده شده از چنگال گروه های تروریستی را به حضور پذیرفت و با آنان دیدار کرد.

گروه های مسلح تروریست این 34 شهروند از جمله دو زن را ربوده و در منطقه «برزه» در دمشق بازداشت کرده بودند و نیروهای ارتش سوریه توانستند آنان را آزاد کنند.

بشار اسد که به همراه همسرش در این دیدار گرم و صمیمی حضور داشت آزادی این افراد و پایان درد و رنج شدید آنان و خانواده شان را تبریک گفت.

اسد گفت:‌ «جامعه سوریه به علت موضوع ربوده شدگان و افراد ناپدید شده در یک بحران اجتماعی واقعی به سر می برد و این موضوع نگرانی و دغدغه اصلی دولت، نهادهای دولتی و مسئولان سوری است. هفته یا ماهی نیست که در آن عملیات تبادل یک یا گروهی از ربوده شدگان صورت نگیرد. حقیقت این است که این تبادل تنها به خاطر تلاش های دولت نیست بلکه جانفشانی های ارتش و نیروهای مسلحی که برای همه چیز این کشور از جمله برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی، سرنوشت و فرزندان ما می جنگند نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.»

رئیس جمهور سوریه افزود البته این درد و رنج ها انسان را قویتر می سازد و باعث می شود عرق و حس ملی انسان تقویت شود و باعث شود شهروند سوری ارزش وطن و میهنش را بهتر درک کند. می داند زمانی که وطن و میهن امن باشد چه معنی دارد. 

وی اظهار داشت گروه های تروریستی به رغم همه کشتارها و ربودن افراد و ارتکاب بدترین جنایت ها و شکنجه موفق نشدند در حس ملی گرایی و اراده مردم سوریه و مقاومت سوریه تغییری ایجاد کنند.

اسد تاکید کرد نبرد هنوز پایان نیافته است و هزاران سوری همچنان در سختی و رنج به سر می برند. شادی زمانی که همه ربوده شدگان آزاد شوند و امنیت به سرتاسر کشور بازگردد کامل خواهد شد.

از سوی دیگر افراد آزاد شده حاضر در این نشست تاکید کردند مطمئن هستند که دولت و ارتش سوریه به زودی همه را آزاد خواهند کرد و همت و اراده آنان عالیست و فعالانه به زندگی طبیعی خود باز می گردند تا در بازگرداندن امنیت و ثبات و شکوفایی به سوریه سهیم باشند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار