حجت‌الاسلام رجالی تهرانی در پیش‌خطبه‌ نماز جمعه تهران:

آزادی‌های کاذب برای جوانان اصل نشود/ مسئولان نگرانی‌های جوانان را برطرف کنند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: توجه کنیم که آزادی‌های کاذب برای جوانان ما اصل نشود. امنیت و معیشت از نشانه‌های جامعه آرام است.

آزادی‌های کاذب برای جوانان اصل نشود/ مسئولان نگرانی‌های جوانان را برطرف کنند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام علیرضا رجالی تهرانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنرانی پیش‌خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به موضوع آرامش در وجود انسان‌ها اظهار داشت: آرامش در حوزه فردی اجتماعی و همه موارد لازم است و موفقیت در بستر آرامش صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رجالی تهرانی افزود: جامعه‌ای که در آن اضطراب و ناامنی وجود داشته باشد، نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند. مقام معظم رهبری در یکی از جلسات خود فرمودند که پیشرفت و توسعه نیاز به آرامش، اطمینان و امنیت دارد. باید عواملی که باعث ناامنی می‌شود را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین وظیفه دارند آرامش را در بین مردم ایجاد کنند، ادامه داد: این وظیفه سنگینی است که بر دوش مسئولین است و یکی از وظایف حکومت و دولت‌مردان این است که عوامل ناآرامی را برطرف کنند. ما جوانان با نشاط و آرام و با رویحه و انگیزه را در اجتماع نیاز داریم و باید نگرانی‌های این جوانان برطرف شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اشتغال، مسکن و ازدواج از نگرانی‌های جوانان است، عنوان کرد: توجه کنیم که آزادی‌های کاذب برای جوانان ما اصل نشود و اگر مشکلات جوانان ما برطرف نشود شادابی و انگیزه جوانان ما کاسته خواهد شد. مسئولین وظیفه دارند که آرامش را به جامعه تزریق کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امنیت و معیشت از نشانه‌های جامعه برخوردار از آرامش است افزود: درقرآن به این مسئله تاکید شده است و یکی از وظایف حکومت‌ها ایجاد معنویت و توجه به آن در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام رجالی تهرانی با عنوان اینکه اگر یک حکومت می‌خواهد در جامعه آرامش و موفقیت ایجاد کند، تاکید کرد: ایجاد معنویت، معیشت و امنیت سه وظیفه اصلی است که حکومت‌ها وظیفه دارند آن را برای جامعه تامین کنند. امنیت ما در اوج است ولی در حوزه فرهنگ و معنویت و بالاخص در حوزه اقتصاد مشکلاتی داریم که باید رفع شود.

وی در پایان با بیان اینکه آرامش حقیقی در سایه ایمان به خدا ایجاد می‌شود خاطر نشان کرد: هرچه جامعه ما ایمانی‌تر شود آرامش در همه عرصه های زندگی افزایش پیدا می‌کند و با توکل به خدا و اعتماد به او آرامش انسان حفظ می‌شود. تقواو پرهیزکاری قلعه محکمی است که می‌تواند انسان را به آرامش هدایت کند. ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی است که با ذکر و یادخدای متعال انسان دلش را ‌آرام کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: احزاب ، تشکل ، سایه ایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار