عشق حضرت خدیجه‌(س) به رسول اکرم‌(ص) یک قمار عاشقانه‌ای بود که بانو خدیجه‌(س) با تمام اتهاماتی که به سمت پیامبر‌(ص) بود، فداکاری کردند و قلبشان را به او دادند.

حجت الاسلام ابوالقاسم حسینی کارشناسامور مذهبی و دینی، به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به عقیده من شخصیت اخلاقی حضرت خدیجه (س) از دیدگاه عرفانی قابل بررسی است و این نگاه عرفانی به عشق وجودی آن حضرت نسبت به پیامبر اکرم (ص) بازمی گردد.

وی در ادامه بیان کرد: مقصود و الگو از زندگی حضرت خدیجه (س) رسیدن به عشق نهفته در جهان هستی است و هر انسانی با عشق به کمال می رسد و البته عشق پاکی که از خداوند ریشه بگیرد.

کارشناس امور مذهبی و دینی با بیان اینکه آن چیزی که ما از عشق زمینی و آسمانی می شناسیم، همه در عرفان معنوی ظهور می کند، افزود: حضرت خدیجه در سن 40 سالگی و نبی مکرم اسلام (ص) در 25 سالگی به عاشقی رسیدند و این عشق از کمال وجودی خداوند سرچشمه می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از تجلیات عشق حضرت خدیجه (س)، وجود ثروت، اصالت خانوادگی و اشرافگرایی ایشان بود که در راه تنومند شدن ریشه های اسلام در جهان خرج کردند و قلب خود را به محمد (ص) دادند.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: عشق حضرت خدیجه (س) به رسول اکرم (ص) یک قمار عاشقانه ای بود که بانو خدیجه (س) با تمام اتهاماتی که به سمت پیامبر (ص) بود، فداکاری کردند و قلبشان را به او دادند و در مسیر رسیدن به بعثت و رسالت پیامبری همراه ایشان بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار