به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست با صنایع و اصناف شهرستان بوشهر با بیان اینکه کلید حل اشتغال پایدار تقویت مهارت آموزی است اظهار داشت: طرح مهارتآموزی در محیط کار واقعی، طرحی برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان جویای کار در سطح استان است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: این طرح یکی از شیوههای آموزش فنی و حرفهای است که مهارتها و شایستگیهای حرفهای مطابق با استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز در فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل میشود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان بوشهر با بیان اینکه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد زمینههای لازم برای اشتغال مولد و پایدار اجرایی شده افزود: استمرار و تثبیت اشتغال فرصتهای موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخشهای غیردولتی در توسعه آموزشهای مهارتی ونیز برای استفاده از ظرفیتهای آموزشی موجود در محیطهای کارگاهی و برای توسعه وتنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
کازرونی با تاکید بر نقش مهم آموزش مهارتی در اقتصاد افزود: آموزش نقشی مهم در اقتصاد دارد، زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینههای ارتقای دانش و مهارتهای مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینههای مختلف به توسعه اقتصادی کمک میکند.
وی با تشریح اهداف مهارتآموزی در محیط واقعی کار خاطر نشان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع خرد و خانگی از جمله اهداف طرح یاد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای بوشهر با اشاره به شرایط مرکز یادگیری افزود: مراکز و صنوف باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند از این طرح استفاده کنند از جمله این شرایط میتوان به دارا بودن پروانه کسب یا بهره برداری معتبر و مجوز آموزشی مربوط از اداره کل آموزش فنی و حرفهای اشاره کرد.
وی با اشاره به نقش مهم مهارتآموزی در محیط واقعی کار در ایجاد اشتغال بیان کرد:طرح مهارتآموزی در محیط واقعی کار زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم میکند بهگونهای که اشتغال ۷۹۰ نفر در استان بوشهر فراهم میشود.
کازرونی با اشاره به دستورالعمل اجرای طرح مهارتآموزی در محیط کار واقعی بیان کرد: در دستورالعمل اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی شرایط مهارت آموز، شرایط مربی به عنوان استادکار و شرایط آموزش و مراکز یادگیری و نیز وظایف مربی ومهارت آموز بطور جداگانه ونیز وظایف مشترک آنان با هم و نیز وظایف ادارات کل آموزش فنی وحرفهای استانها و نیز در خصوص کمیته راهبری ملی و وظایف آن نیز به طور مفصل آورده شده است.
انتهای پیام/ف