تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران نخستین حضور خود در رقابت های جهانی کانادا را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین تورنمنت رسمی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در سال 96 رقابت های جهانی 2017 در رده جوانان است. مسابقاتی که نخستین حضور بسکتبالیست ها جوان ایران در این رقابت ها محسوب می شود.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر زیر 23 سال کشورمان در شرایطی مسابقات جهانی 2017 را تجربه خواهند کرد که برای نخستین بار است در این رقابت ها شرکت می کنند و این مسابقات بستری است تا عیار بازیکنان جوان ایران مشخص شود.

شاگردان پالار در بهمن ماه سال گذشته در مسابقات آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی تایلند برگزار شد توانست در مرحله گروهی از سد تیم های هند، تایلند، استرالیا و چین عبور کند و تنها نتیجه را به تیم ژاپن واگذار کند و با چهار پیروزی و یک شکست به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

مردان بسکتبال با ویلچر کشورمان در مرحله نهایی برای دومین بار تیم استرالیا را شکست دادند و با صعود به مرحله فینال سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردند.

تیم ملی کشورمان در فینال مسابقات آسیا و اقیانوسیه برای دومین بار مقابل تیم ژاپن به میدان رفت و این بار این تیم را شکست داد و توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند و با قدم های محکم به سمت رقابت های جهانی حرکت کند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان روز دوشنبه 15 خردادماه عازم کشور کانادا هستند تا در نخستین حضور خود با حریفان جهانی به رقابت بپردازند. امیررضا احمدی(ایلام)، مهدی مظلوم(مازندران)، مهدی ماندگار(هرمزگان)، علی کریمی کردآبادی(اصفهان)، مجتبی کمالی(فارس)، محمدحسن سیاری، همایون عسگری مهرآبادی، مهدی عباسی شتریه(مرکزی)، پیمان میزان، حسنعلی کعبی عمیر، سیدمهدی موسوی(تهران)، رضا عیوضی(قم)، 12 ملی پوش انتخابی حسن پالار هستند که پس از برگزاری چهار مرحله اردوی آمادگی از روز پنجشنبه 18 خردادماه به میدان می روند.

نخستین حضور جوانان ایران در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر

شاگردان پالار در این دوره از مسابقات در گروه یک رقابت ها قرار دارند و به جز تیم ملی ایران یازده تیم دیگر استرالیا، ترکیه، کانادا، برزیل، ایتالیا، انگلستان، ژاپن، آمریکا، فرانسه، آلمان و آفریقای جنوبی در این رقابت ها حضور دارند که در دو گروه 6 تیمی به رقابت می پردازند.
تیم های استرالیا، ترکیه، کانادا، برزیل، ایتالیا در گروه یک مسابقات قرار دارند که تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برای صعود از مرحله مقدماتی رقابت ها باید از سد این تیم ها عبور کند.

استرالیا نخستین حریف ایران

شاگردان پالار در حالی روز پنجشنبه 18 خرداد مقابل تیم استرالیا به میدان می روند که در مسابقات آسیایی سال قبل موفق شدند دوبار این تیم را شکست دهند.ملی پوشان کشورمان در تلاش خواهند بود با سومین شکست این تیم کار خود را در مسابقات جهانی با پیروزی آغاز کنند.

ترکیه قهرمان اروپا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی ترکیه می رود.تیم که عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد و از قدرت های این رشته به حساب می آید.

رویارویی با میزبان

مردان بسکتبال با ویلچر کشورمان در سومین دیدار خود به مصاف تیم کانادا می روند.تیمی که در رده جوانان افتخارات زیادی دارد و در این دوره از مسابقات از شرایط میزبانی بهره مند است.

ملی پوشان کشورمان در حالی مقابل این تیم قرار می گیرند که کشور کانادا با صدور روادید مربی ایران مخالفت کرد تا اولین ناداوری در این مسابقات رقم بخورد و تیم کشورمان در نخستین حضور خود از حضور مربی بی بهره باشد.

نخستین حضور جوانان ایران در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر

تیم ملی کشورمان در چهارمین دیدار خود مقابل تیم ملی برزیل به میدان می رود. تیمی که در رده بزرگسالان خود در پارالمپیک ریو عملکرد درخشانی داشت و در رده جوانان نیز توانسته موفقیت های زیادی را کسب کند و برای شاگردان پالار حریف ناشناخته ای است.

لاجوردی پوشان آخرین حریف ایران در مرحله گروهی

مردان بسکتبال با ویلچر در آخرین دیدار گروهی خود به مصاف لاجوردی پوشان ایتالیا می روند.تیمی که در سطح اروپا و جهان از قدرت های این رشته است و با این وجود ملی پوشان کشورمان شناخت کافی از این تیم و بازیکنانش ندارند.

در گروه دوم این مسابقات تیم های انگلستان، ژاپن، آمریکا، فرانسه، آلمان و آفریقای جنوبی به مصاف یکدیگر می روند.

در نهایت از هر دو گروه 4 تیم به مرحله بعد صعود می کنند که به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر می روند تا در نهایت تیم هایی که در مرحله نیمه نهایی موفق به کسب پیروزی شدند برای تعین مقام های اول و چهارم و چهار تیم دوم برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی این مسابقات به رقابت می پردازند.

برنامه رقابت های ایران در مرحله ی گروهی به شرح زیر اعلام شده است:

ایران – استرالیا  روز پنج شنبه ۱۸ - خردادماه (ساعت ۸ به وقت محلی)

ایران – ترکیه    روز جمعه ۱۹ - خردادماه (ساعت ۲۰ به وقت محلی)

ایران – کانادا    روز شنبه ۲۰ - خردادماه (ساعت ۱۸ به وقت محلی)

ایران – برزیل  روز یکشنبه ۲۱ - خردادماه (ساعت ۲۰ به وقت محلی)

ایران – ایتالیا   روز دوشنبه ۲۲ - خردادماه (ساعت ۱۰ به وقت محلی)

رقابت های جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال به میزبانی شهر تورنتو کانادا برگزار می گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار