مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: به طور کلی پارک‌های خصوصی به تدریج در دانشگاه‌ها باید ایجاد شوند و این امر و محلی برای درآمد دانشگاه‌ها خواهد بود.

پارک‌های خصوصی محل در آمد دانشگاه‌ها محسوب می‌شودخسرو پیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وزارت علوم در روند بازنگری مجدد فعالیت پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی دلایل موفقیت و مشکلات جاری این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهد. 
 
وی افزود: توسعه صادرات و تبادل تجربیات با کشورهای مطرح دنیا می‌توانند آیند‌ه کاری جوانان را توسعه دهد و به نظر من سرمایه گذاری در این زمینه‌ها باید بیشتر شود. 
 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم بیان کرد: پیشنهاد ما این است که پارک‌های خصوصی به تدریج در دانشگاه‌ها ایجاد شوند که این امر نیز در دنیا مرسوم است و محلی برای درآمد دانشگاه‌ها خواهد بود.
 
وی گفت: مهم‌ترین هدف اصلی پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند جذب شرکت‌های ایرانی که در زمینه فناوری اطلاعات در خارج از کشور فعالیت می‌کنند به داخل کشور باشد و از طریق ارتباط با شرکت‌های خارجی، پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات را نیز به وجود آورد.
 
پیری با اشاره به فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری در حوزه بین‌المللی یادآورشد: پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند در حوزه IT یک کریدور ایجاد کند تا با دیگر پارک‌های علم و فناوری خارج از کشور که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند از طریق همین کریدور در ارتباط باشند و فناوری‌های فناوری اطلاعات را در کشور ارتقا دهند. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.