هیات مذهبی کرمان به زندانیان جرایم غیر عمد500 میلیون ریال کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت الاسلام والمسلمین نخعی، قاضی دادگستری در هفتمین جشن گلریزان شهر کرمان که با حضور مسئولین هیات های مذهبی و پیرغلامان امام حسین (ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت : متاسفانه آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است و این یک زنگ خطر برای مسئولین است.
وی افزود: براساس تجربیات و بررسی پرونده های اختلافات زوجین (طلاق ) 12 علت را می توان از عوامل طلاق در کشور دانست که اولین ومهمترین علت اعتیاد به مواد مخدر و آن هم از نوع موادصنعتی است دومین علت فقر و بیکاری زوجین ،دخالت خانواده ها، خیانت زوجین به یکدیگر ، نبود تفاهم بین زوجین (تفاوت فرهنگی )،ازداوج های تحمیلی ، ازدواج مجدد ، سوء رفتار زوجین نسبت به هم ، برآورده نشدن مسائل شرعی (تمکن خاص) ، ترک منزل از طرف زوجین ، دخالت های خانواده و بچه دار نشدن را می توان از علت های بعدی دانست.
نخعی با بیان اینکه مهریه زیاد ضمانت اجرای زندگی خوب نیست ، تصریح کرد: مهریه کم ضمانت اجرای یک زندگی خوب است زیرا مرد نسبت به زندگی مشترک خود متعهد است.
وی راه های پیشگیری از وقوع طلاق را به دو دسته اقدامات قبل و بعد از ازدواج ذکر کرد و گفت: اقدامات قبل از ازدواج مهمتر است که و شامل 4 مورد بحث شناخت و آمادگی برای ازدواج ، موافقت خانواده ها، علاقه طرفین به یکدیگر ، وجود شباهت ها اعم از اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و تحصیلی است.
در ادامه کامیابی ، رئیس هیات های مذهبی استان کرمان افزود: همه هیات مذهبی استان حاضرند به هر نحوی که می توانند در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان حال چه در بحث پرداخت بدهی مددجو باشد و چه در بحث شرکت در جلسات اخذ رضایت و گرفتن تخفیف از شکات پرونده ها مشارکت کنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار