ایلام؛

فصل تابستان زمان مناسبی برای جذب علاقه‌مندان ورزش شطرنج

نائب رئیس شطرنج استان ایلام گفت: فصل تابستان زمان مناسبی برای جذب ورزشکاران و علاقه‌مندان ورزش شطرنج است .

فصل تابستان زمان مناسبی برای جذب علاقه‌مندان ورزش شطرنجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بهنوش محمدی بیان کرد: آغاز به کار هیات شطرنج استان در سال ۱۳۷۴ است.
 
نائب رئیس شطرنج استان اظهارکرد: در حال حاضر آموزش در ردهای مختلف مبتدی، متوسط و پیشکسوت را داریم، ۲۰۰ نفر در سطح استان ایلام به صورت حرفه‌ای شطرنج بازی می‌کنند.
 
وی افزود: هر سه ماه یک بار آزمون تعیین سطح را برگزار می‌کنیم، آموزش در سه مرحله مبتدی که در اتاق مجزا و همراه با کتاب است، مرحله متوسط که به ورزشکار مسئله‌های شطرنجی داده می‌شود و فرد موظف به حل آنها است.
 
نائب رئیس شطرنج استان ادامه داد: مرحله پیشرفته که آموزش به صورت بازی‌های تحلیلی و کشف بهترین حرکت است.
 
وی اضافه کرد: کلاس داوری درجه سه را برگزار کردیم و به دنبال رایزنی برای برگزاری درجه دو هستیم، هر ساله مسابقات قهرمانی استان را داریم که بازیکن منتخب به مسابقات کشوری راه می‌یابد.
 
محمدی یادآورشد: مسابقات هیات دهه فجر و نیمه سریع را در کارنامه هیات داریم، زمان رسمی شطرنج یک ساعت و ۳۰ دقیقه است که در مسابقات نیمه سریع به  ۲۵ دقیقه کاهش می‌یابد، مقام‌های دوم مهدی نیکوکار در جام ابن سینا را در سال ۹۵ داشتیم و در سال‌های گذشته و در سال ۸۷ در مسابقات نیمه سریع نسیم احمدی هشتم کشور را کسب کرد.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.