اهواز؛

اجرایی شدن ساماندهی انهار سنتی

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی انهار سنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛فرامند هاشمی زاده، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت : اولین قدم برای صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب های مصرفی کشاورزی، ساماندهی انهار سنتی کشاورزی است و در همین راستا سازمان آب و برق و سازمان جهاد کشاورزی استان مکلف شدند با انجام جلسات مشترک و بررسی مسائل فنی این موضوع را اجرایی کنند.

وی افزود: این جلسه بصورت فوق العاده و برای رسیدگی به درخواست های کشاورزان در خصوص تأمین آب کشاورزی مورد نیاز آنها تشکیل شد و با توجه به بررسی های صورت گرفته برابر برنامه ای که توسط سازمان جهاد کشاورزی تدوین گردید کشت در پنج حوضه آبی استان مجاز می باشد.

وی در خصوص کشت برنج نیز عنوان داشت: در این خصوص نیز میزان کشت با توجه به مخازن آبی استان مورد بررسی قرار گرفت و میزان کشت شلتوک در هر حوضه مصوب شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در ادامه اظهار داشت: با توجه به میزان بارش در سال گذشته و آورد رودخانه ها مخازن آبی استان امسال بسیار کمتر از سال گذشته است به همین دلیل حساسیت بر میزان کشت محصولاتی کشاورزی با مصرف آب بالا بیشتر شده است.

مهندس فرامند هاشمی زاده افزود:  بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تولید محصولات کشاورزی علی رغم خشکسالی موجود مطلوب بود ولی شرایط به گونه ای است که مصرف بهینه آب و استفاده از روش های نوین کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تمهیدات درنظر گرفته شده و دقت نظر نهاد های متولی و مشارکت مردم امسال شاهد کمبودی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان نباشیم.
 
انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.