نام‌های مذهبی بیشترین فراوانی انتخاب نام برای نوزادان دختر و پسر در استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدعلی رفیع پور مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۳۸۸ واقعه تولد در استان به ثبت رسید که بیشترین نام‌های انتخاب شده برای این نوزادان، نام‌های مذهبی مرتبط با حضرات ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی افزود: بیشترین فراوانی انتخاب نام برای نوزادان پسر امیر علی، محمد طاها، امیر حسین، ابوالفضل و حسین و برای نوزادان دختر فاطمه، زهرا، یسنا، ر‌ها و آوا بود.

رفیع پور اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته انتخاب نام‌های مذهبی برای فرزندان در استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافته که نشان از عشق و علاقه وافر مردم به ائمه معصومین (ع) و پایبندی به اعتقادات مذهبی می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، تعداد ولادت ثبت شده نوزادان در گروه پسران ۱۱ هزار و ۱۱ مورد و در گروه دختران ۱۰ هزار و ۳۷۷ مورد بود که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۰۹ ولادت در مناطق شهری و ۹ هزار و ۱۷۹ ولادت در منطق روستایی استان به ثبت رسید.

رفیع پور با اشاره به ثبت ۹۹ و نُه دهم درصدی ولادت‌ها در مهلت قانونی در چهارمحال و بختیاری گفت: در استان به طور متوسط در هر ماه یک هزار و ۷۸۲ مورد، در هر شبانه روز ۵۸ مورد و در هر ۲۴ ساعت ۲ مورد ولادت رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار