در سن نود و چهار سالگی؛

موگابه تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرد

رئیس جمهور 94 ساله زیمبابوه تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،تلویزیون تی آر تی ورلد گزارش داد با وجود اینکه رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه به زودی 94 ساله می شود و از نظر سلامت، وضعیت شکننده ای دارد، طرفداران او معتقدند که او همچنان بهترین گزینه برای ریاست جمهوری این کشور است.

یکی از طرفداران موگابه گفت: ما می خواهیم موگابه همچنان بر این کشور حکومت کند زیرا هیچ کسی به جز او نمی تواند کشور را اداره کند.

یک زن دیگر گفت: آیا شما می توانید پدرتان را به علت کهولت سن کنار بیندازید. ما پدرمان را دوست داریم، ما رئیس جمهور موگابه را دوست داریم.

از 1980 تاکنون، موگابه در قدرت است و حزب حاکم زانو پی اف هم اکنون بر سر اینکه چه کسی جانشین موگابه شود، دچار اختلاف شده است. البته موگابه به روشنی نشان داده که هنوز می خواهد در قدرت باشد و از حزب خود خواسته وحدت خود را حفظ کنند.

رابرت موگابه گفت: اگر شما می خواهید همچنان حاکم باشید از زور و نیروی نظامی استفاده نکنید. دنبال این نباشید که بخواهید به زور رئیس جمهور شوید. من هنوز هستم و بر سر جانشینی من با یکدیگر دعوا نکنید. زمان مناسبی برای این کار نیست.

در حالیکه موگابه سرگرم برگزاری کارزار انتخاباتی است و مخالفان برای برکنار کردن او از قدرت تلاش می کنند، کشور با مشکلات اقتصادی عدیده ای روبروست و میزان بیکاری در این کشور حدود نود درصد است.

سیدای چیسی تحلیلگر گفت: تا زمانی که جامعه بین المللی نفهمد که چرا حزب زانو پی اف همچنان در قدرت باقی مانده است، نمی تواند کمکی به زیمبابوه کند. علت اینکه زانو پی اف در قدرت است، نه لزوما به این خاطر است که مردم نمی دانند به چه کسی رای دهند. مردم خوب می دانند چگونه رای دهند اما چالش اصلی این است که مردم را می ترسانند.

موگابه و حزب او متهم به تقلب در انتخابات هستند. البته آنها این ادعا را رد می کنند. بسیاری از مردم زیمبابوه می گویند انتخابات آینده هیچ فرقی با انتخابات های قبلی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار