رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت : بیش از 100 مورد تخلف انتخاباتی در انتخابات 29 اردیبهشت امسال در استان به دستگاه قضا ارجاع شده است.

ارجاع 100 مورد تخلف انتخاباتی در آذربایجان شرقی به دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صمد عزیزی در جمع خبرنگاران گفت: عمده ترین این گزارشها استفاده از امکانات دولتی به نفع کاندیدای خاص و دخالت برخی ازمقامات اجرایی به نفع کاندیدای خاص بوده است.
وی ادامه داد: براساس قانون هیات نظارت استان مکلف است گزارشهای  واصله را دریافت و به تهران منعکس کند تا  از طریق مجاری قانونی ، اقدام قانونی لازم برای پیشگیری این تخلفات و برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه یکی از محورهای شکایات دریافتی در هیات نظارت، کمبود تعرفه بود گفت: در بررسی های شورای نگهبان عمدی بودن این قضیه رد شده است.
وی با یادآوری این که چاپ تعرفه با نظارت شورای نگهبان انجام می شود و توزیع آن نیز بر عهده وزارت کشور است افزود:  اینکه مردم به خاطر کمبود تعرفه نتوانند رای بدهند، در هیچ یک از شعب صحت ندارد و صرفا به خاطر اتمام تعرفه مدت زمانی در برخی شعب معطل شدند.
عزیزی کمبود تعرفه در برخی شعب اخذ رای را ناشی از استقبال غافلگیر کننده مردم در این دوره از انتخابات دانست و گفت: هر چند تعداد تعرفه های توزیع شده بیش از تعرفه های درنظر گرفته شده نسبت به انتخابات قبل بود، ولی  کمبود تعرفه در برخی شعب بلافاصله جبران شد.
وی در خصوص پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شورای نگهبان و هیات های نظارت منصوب از طرف شورای نگهبان هیچ گونه دخالتی در اتتخابات شوراهای شهر و روستا ندارند و مرجع نظارت بر این انتخابات براساس قانون اساسی مجلس شورای اسلامی است.
به گفته عزیزی واجدان شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت در استان 2 میلیون و 955 هزار و 333 نفر بودند که طبق این جمعیت 3 میلیون و 200 هزار تعرفه به استان تحویل داده شده بود.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان با اشاره به آمار 2 میلیون و 58 هزار و 73 رای ماخوذه در استان تعداد آرای فاقد مهر انتخاباتی را 226، تعداد آرای سفید را 4 هزار و 374 رای، تعداد آرای باطله را 791، مجموع آرای باطله ماخوذه را 72 هزار 963 و تعداد آرای صحیح را یک میلیون و نهصد و 85 هزار و 10 رای اعلام کرد.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی  ادامه داد: آنچه در روند برگزاری انتخابات مهم و مورد تاکید شورای نگهبان است، لزوم احترام همه دست اندرکاران انتخابات به قوانین و انتخابات، هم از جانب مجری و هم از جانب ناظران انتخابات است.
وی یادآور شد: اگر حق تعیین سرنوشت را حق الناس می دانیم همه باید قبل، حین و بعد از رای گیری و در تمامی مراحل انتخابات حافظ آرا و صندوق های رای باشیم.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه یکی از شگفتی های انتخابات اخیر نصاب شکنی حضور مردمی در انتخابات ریاست جمهوری است گفت: حضور 70 درصدی  مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نشان دهنده اطمینان و اعتماد مردم به نظام و اعلام حمایت از اسلام و مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار