مدیر جهاد دانشگاهی واحد لارستان از آموزش 35 رشته علمی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید حامد شجعان مدیر جهاد دانشگاهی واحد لارستان بابیان اینکه جهاد دانشگاهی این شهرستان از سال 87 تأسیس شده است، اظهار داشت: واحدهای جهاد دانشگاهی از سال 59 به فرمان امام خمینی (ره) به‌منظور ایجاد ارتباط بین دانشگاه و بازار کار تأسیس‌ شدند.
 
شجعان افزود: فعالیت‌هایی که در واحدهای جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، علمی و تحقیقاتی است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه‌های هنر، علوم انسانی، پزشکی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، کشاورزی، مهندسی و کار و اشتغال در رشته‌های مختلف در جهاد دانشگاهی لارستان کلاس برگزار می‌شود.
 
شجعان با اشاره به اینکه با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده در مجموع 35 رشته در واحد جهاد دانشگاهی لارستان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: کار ثبت‌نام از متقاضیان جهت شرکت در ترم تابستان از 10 خردادماه در مرکز جهاد دانشگاهی واقع در شهر جدید لار، فلکه طاووس آغاز شده است.
 
وی بابیان اینکه برای رشته‌هایی همچون پرورش قارچ و پرورش گیاهان دارویی علاوه آموزش‌های تئوری، کارگاه‌های عملی نیز دایر می‌شود، اظهار کرد: بعد از اتمام دوره، مدرکی معتبر از جهاد دانشگاهی فارس برای فراگیران صادر می‌شود که آن‌ها می‌توانند با همین مدرک به کار مشغول شوند.
 
شجعان افزود: به‌طور متوسط در هر فصل که یک‌ترم آموزشی نام می‌گیرد، حدود 250 فراگیر در مرکز جهاد دانشگاهی لارستان آموزش داده می‌شوند که درمجموعِ یک سال، بیش از یک هزار نفر را در بر می‌گیرد.
 
مدیر جهاد دانشگاهی واحد لارستان درباره اختصاص خوابگاه به فراگیران غیربومی، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با سایر دانشگاه‌های فعال در لارستان شده است، با معرفی فراگیران غیربومی به دانشگاه‌های دیگر، آن‌ها می‌توانند از خوابگاه نیز استفاده کنند.

گفتنی است سالیانه بیش از یک هزار نفر در مرکز جهاد دانشگاهی لارستان آموزش داده می‌شوند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.