استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تعرفه آزمایشگاهی متناسب با هزینه‌های تجهیزات و کیت‌های شناسایی آن نیست.

غلامرضا ایراجیان میکروب شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش مهم آزمایشگاه‌های کشور در تشخیص بیماری و پیگیری امور پزشکی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های کشور امروز در تشخیص بیماری و پیگیری امور پزشکی بیماران نقش مهم و انکارناپذیر دارند و بازوی پزشکان در درمان عارضه های مختلف هستند.

وی عنوان کرد: برای ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه‌های کشور و همچنین مراکز پاتولوژی باید همه تخصص‌ها در آن حضوری فعال داشته باشند که خوشبختانه کشورمان از نظر منابع انسانی هیچ کمبودی ندارد و جوانان نخبه ما که در این رشته تحصیل می‌کنند بسیار با استعداد و مستعد هستند.

این میکروب شناس تاکید کرد: بر اساس قانون باید تی اچ دی‌های رشته های علوم پایه بتوانند در سمت مسئول فنی آزمایشگاه‌ها فعالیت کنند و من امیدوارم این قانون هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی افزود: قیمت واقعی یک آزمایشگاه باید محاسبه شود که بهتر است تعرفه‌های آن براساس مبلغ تمام شده تهیه و تدوین شود که تا به امروز متاسفانه این قیمت‌ها متناسب با اهمیت کار آزمایشگاه‌های کشور نبوده است.

ایراجیان یادآور شد: آزمایشگاه‌های بخش‌های خصوصی و دولتی متاسفانه مسئول فنی ندارند و اگر این قانون هر چه سریعتر اجرایی شود در حدود 3 هزار شغل بدون هیچ هزینه‌ای برای دولت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار