رئیس جهاد کشاورزی شوش از کسب رتبه نخست تولید گندم کشور توسط این شهرستان خبر داد.

شوش بر سکوی اول تولید گندم کشور ایستادبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ملک‌زاده، رئیس جهاد کشاورزی شوش بیان کرد: کشاورزان این شهرستان با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گندم رتبه‌های نخست تولید گندم در استان خوزستان و کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با اشاره به برداشت گندم از 72 هزار هکتار اراضی شهرستان شوش افزود: برداشت گندم سطح زیر کشت اراضی این شهرستان از اوایل اردیبهشت‌ماه آغازه شده که تا کنون بیش از 256 هزار تن گندم مازاد بر نیاز خریداری و تحویل مراکز خرید رسمی داده شد، همچنین بیش از 72 هزار هکتار از مزارع این شهرستان محصول برداشت شد.

ملک زاده با بیان اینکه محصول گندم کشاورزان شهرستان شوش به 10 مرکز خرید تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: مراکز خرید خدمات دهخدا، سید عباس، غرب کرخه، شهید رجایی، حقیقت، اتحاد و دانیال متعلق به تعاون روستایی هستند و سه مرکز خرید دیگر متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی، شامل مرکز گلدشت چنانه، رحیم خانی و سیلوی مرکزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان تعیین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوش اذعان داشت: برداشت محصول گندم در شهرستان شوش به وسیله 550 دستگاه کمباین از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد پول گندم به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده و‌ دیگر مطالبات کشاورزان زحمتکش با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی پرداخت می‌شود.

علیرضا ملک زاده اظهار داشت: بیش از 40 درصد بذر گندم مورد نیاز استان خوزستان نیز در شهرستان شوش تولید می‌شود و گندم کاران این شهرستان سال قبل بیش از 220 هزارتن گندم برداشت شده است.

انتهای‌پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.