نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در نشست گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به "اِکواس" و جلب حمایت کشورهای آفریقایی راهی لیبریا شد .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف شرکت در پنجاه و یکمین نشست گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به "اِکواس" فلسطین اشغالی را به مقصد لیبریا ترک کرد .

این در حالی است که شماری از کشورهای عربی و آفریقایی در اعتراض به مشارکت نتانیاهو در این نشست، از شرکت در آن صرف نظر کرده اند.

نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد اسرائیل وابستگی زیادی به آفریقا دارد و وی تلاش می کند با این سفر حمایت اکثریت کشورهای آفریقایی را جلب کند تا در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی به نفع اسرائیل رأی دهند.

قرار است نتانیاهو در حاشیه این نشست با شماری از ر‍‍ؤسا و مسئولان کشورهای غرب آفریقا دیدار و توافقنامه هایی را در زمینه همکاری های دولتی و مبارزه با تروریسم امضا کند.

وزارت امور خارجه مغرب اعلام کرد محمد ششم پادشاه مغرب در اعتراض به حضور نتانیاهو در این نشست اقتصادی شرکت نخواهد کرد؛ این در حالی است که قرار بود در این نشست برخی مسائل مرتبط با مغرب از جمله تبدیل عضویت مغرب در اِکواس به عضویت کامل بررسی شود.

گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا یک سازمان همکاری های دولتی است که در سال 1975 تأسیس شده و با نام اختصاری اِکواس شناخته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار