رئیس‌جمهور آمریکا گفت وی در مقام خود هرکاری که بتواند برای جلوگیری از گسترش تهدید‌ها به مرزهای این کشور انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه گفت هر کاری که بتواند برای محافظت از کشورش در برابر «دشمن مشمئزکننده‌ای» که به گفته وی مدتهاست جنگی را علیه افراد بی‌گناه آغاز کرده است، انجام خواهد داد.

وی در نخستین اظهارات علنی خود درباره حملات شنبه شب لندن با اشاره به گروه تروریستی داعش گفت: «آمریکا صمیمانه با خانواده‌های قربانیان این کشتار شیطانی همدردی می‌کند. ما مصمم‌تر از همیشه آماده محفاظت از آمریکا و متحدانمان در برابر دشمن مشمئزکننده‌ای هستیم که جنگی را علیه افراد بیگناه آغاز کرده است.»

ترامپ افزود :«من به عنوان رئیس جمهور آمریکا هرکاری که در توان داشته باشم برای جلوگیری از گسترش این تهدید به مرزهایمان انجام خواهم داد و هر روز برای تامین امنیت کشورمان و مردم آن تلاش خواهم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت وی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفتگو کرده است تا حمایت خدشه‌ناپذیر و آمادگی کشورش را برای کمک به دولت انگلیس بمنظور محفاظت از شهروندان خود و محاکمه عاملان این حملات اعلام کند. 

وی اوایل روز یکشنبه از شهردار لندن به دلیل وقوع حملات تروریستی در این شهر انتقاد کرد. سخنگوی شهردار لندن نیز در پاسخ به انتقادات ترامپ گفت وی مشغول‌تر از آن است که به بی‌اطلاعی‌های ترامپ در توئیتر پاسخ دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار