گردشگری کشاورزی به هرگونه فعالیت وابسته به کشاورزی گفته می شود که گردشگران را به مزرعه یا روستا بکشاند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدوی رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در گردشگری کشاورزی، گردشگر از محصولات مزارع به صورت مستقیم خرید می کند، در چیدن و بسته بندی محصولات به باغداران و زمین داران کمک می کند، در آیین ها و مراسم مربوط به زمین داری و باغ داری همانند دعای شکرگزاری و جشن برداشت محصول شرکت می کند، پشت فرمان تراکتور کشاورز می نشیند و از لذت اسب سواری یا ماهیگیری در روستا بهره مند می شود.

وی افزود: گردشگران در نهایت شب را هم در اقامتگاه های محلی یا کمپ های تدارک دیده اقامت می گذراند و با کوله باری از خاطره و میراثی از درآمد و کمک اقتصادی به جامعه محلی به دیار خود باز می گردد.

رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بهار فصل روستاگردی در مازندران است گفت: روستاهای مازندران این روزها فصل کار و تلاش و برداشت است.

مهدوی افزود: روستاهای مازندران در بهار از حیث تنوع محصول دیدنی است ومی تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی گفت: یکی از جذاب ترین محصولات کشاورزی به ویژه برای کودکان و نوجوانان توت فرنگی است.

وی افزود: برداشت توت فرنگی در روستاهای سیمرغ ، جویبار و بهنمیر آغاز شده وبه بازار عرضه می شود.

به گفته رییس روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران توت فرنگی میوه محبوب بچه هاست و حضور در مزارع توت فرنگی و چیندن آسان آن می تواند لحظات خاطره انگیری را برای خانواده ها رقم زند.

مهدوی افزود: کشت توت فرنگی ارگانیک مورد توجه بسیاری کشاورزان قرار گرفته و هستند مزارعی که با خیال راحت می توانید محصول تازه و خوشمزه ای را نوش جان کنید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار