خواسته‌های کودکان و نوجوانان امروز بیش از هر چیز باید در فیلم‌ها گنجانده شود.

محمد احمدی تهیه‌کننده سینما درباره مطالبات کودکان و نوجوانان امروز نسبت به محتوای فیلم‌های حوزه کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برای اینکه بتوانیم مطالبات این قشر از جامعه را در فیلم‌ها بگنجانیم باید خودمان را جای آنها قرار داده و پس از بررسی خواسته‌هایشان، این نیازها را در محتوا و قصه فیلم قرار دهیم.

وی افزود: سلیقه، ذائقه، علاقه و ریتم بچه‌های امروز با دهه‌های ما تفاوت بسیاری دارد که حتما باید در همه ابعاد فیلمسازی از آنها بهره برد تا باعث جذب آنها شود.

وی اضافه کرد: اما یک مقوله کلی‌تر، ارائه قصه خوب و ایجاد هیجان و گنجاندن قهرمان در آثار است، قهرمانی که بچه‌ها خودشان را در آن ببینند و همذات پنداری کنند.

این تهیه‌کننده در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره کودک و نوجوان بیان کرد: قطعا هر جشنواره‌ای در هر جایی برگزار می‌شود می‌تواند انگیزه فیلمسازان را برای حضور در آن بیشتر و پررنگ‌تر کند و با یک برنامه‌ریزی درازمدت و هدفدار به سیاست‌گذاری آن جهت بدهد.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه تولید انیمیشن باید در دستور کار قرار بگیرد، اظهار داشت: تولید انیمیشن در سطح گسترده‌تر به طور قطع عواقب مثبتی به دنبال خواهد داشت البته باید به فرهنگ و نگاه بچه‌های ما هم نزدیک باشد، در این راستا خوشبختانه قصه‌ها، تاریخ و شخصیت‌های غنی و دوست داشتنی داریم که می‌توان بهترین بهره را از آن‌ها برد.

احمدی خاطرنشان کرد: برای تولید فیلم‌های رئال و انیمیشن کودک و نوجوان باید اهمیت بیشتری قائل شد، سرمایه‌گذاری کرد، دقت و وقت بیشتری گذاشت و با عشق و علاقه و تکنیک روز پیش رفت تا مخاطبان این حوزه را، بیش از پیش جذب کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.