شیراز؛

ایجاد مراکز رشد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها

رئیس پارک علم و فناوری فارس از ایجاد مراکز رشد واحدهای فناوری با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر فرید مُر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی شیراز در مراسمی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان آغاز به کار کرد.

فرید مر افزود: این مرکز رشد دومین مرکز با این کارکرد در دانشگاه شیراز محسوب می شود و پیش از این نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بود.

وی بیان کرد: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی این دانشگاه نیز بر اساس این تفاهم نامه ایجاد شده است و آمادگی پذیرش چهار شرکت را در آغاز فعالیت دارد.

فرید مر ادامه داد: یکی از اهداف پارک علم و فناوری فارس حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و حرکت به سوی دانشگاه های کارآفرین است و راه اندازی مراکز رشد نیز با چنین هدفی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: هم اینک علاوه بر مرکز رشد واحد های فناور ICT، مراکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی، مرکز رشد فنـاوری جامع و هشت مرکز رشد واحد های فناور در سطح استان زیر نظر پارک علم و فناوری فارس مشغول به فعالیت هستند که بیش از 220 شرکت فناور را تحت حمایت خود قرار داده اند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس تصریح کرد: پارک علم و فناوری فارس زیر ساختی مناسب جهت توسعه فناوری، کارآفرینی و اشتغال زایی تخصصی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها از طریق ایجاد شرکت های کوچک و متوسط و حمایت ازآن ها تا تجاری کردن نتایج فعالیت هایشان است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار