داستان نمایش «ترانه‌ای برای تو»، در بستر جنگ اتفاق می‌افتد ولی عاشقانه است پر از اتفاقات دراماتیک!

امین ابراهیمی کارگردان نمایش «ترانه‌ای برای تو» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای این نمایش گفت: داستان این نمایش، در بستر جنگ اتفاق می‌افتد ولی عاشقانه است پر از اتفاقات دراماتیک! آرزوهای انسان‌هایی که کشته می‌شوند و برآورده نمی‌شود. یک مسئله‌ای که در نمایش‌هایی با سبک جنگ است، نگاه کلیشه‌ای و شعارزدگی است و آنچه که ما در این نمایش می‌خواهیم این است که مخاطب با یک نگاه جدید، به جنگ نگاه کند.

وی پیرامون ملاک انتخاب بازیگران نمایش اظهار داشت: من خودم نقش اصلی را در نمایش به عهده دارم و سایر بازیگران، بازی‌ساز هستند و این بازی سازها، موقعیت‌های مکانی، زمانی متفاوت با نور و موسیقی انجام می‌دهند. فرم بدن آن‌ها در طی تمرینات انعطاف‌پذیری زیادی پیدا کرده است و ما این تمرینات را دو ماه است که شروع کرده‌ایم.

ابراهیمی در خصوص ایده اولیه برای نوشتن نمایشنامه این اثر، تصریح کرد: نوشتن این اثر، در ابتدا با یک تصویر شروع شد و دیدن آن مرد که در یک بیابان خسته و کوفته به غروب آفتاب خیره شده بود، مرا به بازسازی گذشته آن فرد برد و بعد از آن، اتفاقات حلبچه و زندان ابوقریب آمریکا، عراق و اتفاقات هسته‌ایی که رخ داد، انگیزه مرا برای نوشتن متن بیشتر کرد.

کارگردان نمایش «ترانه‌ای برای تو» در خصوص رضایت از سالن نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش در سالن سایه اجرا می‌شود ولی به علت اینکه سالن دو سویه است و نمایش ما یک سویه، در طراحی و چینش به مشکل برخوردیم و از لحاظ نورپردازی هم هنوز کامل مستقر نشده‌ایم ولی با همکاری تئاتر شهر خدا را شکر این مشکلات را حل کرده‌ایم.

امین ابراهیمی در پایان پیرامون اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای این اثر گفت: متأسفانه ما یک سری واژه‌هایی را تحت عنوان تئاتر خصوصی یا تئاتر تجاری داریم و تبلیغات هم بیشتر برای حضور چهره‌ها در نمایش صورت می‌گیرد. ما تنها دو روز قبل از اجرا توانستیم اطلاع‌رسانی کنیم و امیدوارم که مردم هم بیایند و کاری با کیفیت را شاهد باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.