وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد آلمان چاره ای جز آغاز فرایند خروج نیروهای خود از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، زیگمار گابریل امروز با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا اعلام کرد از آنجایی که دولت ترکیه به قانونگذاران آلمانی اجازه نمی دهد تا از نظامیان آلمانی مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک دیدن کنند، بنابراین آلمان چاره ای ندارد جز اینکه فرایند خارج کردن نیروهایش را از این پایگاه آغاز کند. 

وی افزود:‌ ترکیه این نکته را روشن ساخته است که بنا به دلایل سیاسی داخلی آنکارا نمی تواند با بازدید قانونگذاران آلمانی از این پایگاه موافقت کند.

گابریل گفت: از آنجایی که عملیات نیروهای آلمانی باید به تایید پارلمان برسد،‌ قانونگذاران آلمانی باید بتوانند از آنان بازدید کنند. ترکیه باید این نکته را درک کند که تحت این شرایط ما باید نیروهای خود را از اینجرلیک خارج  کنیم. تحت این شرایط پارلمان آلمان از دولت خواهد خواست تا برای نظامیان آلمانی مستقر در اینجرلیک مکان دیگری پیدا کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار