آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جلسه شورای اداری استان مرکزی درخمین گفت:امام راحل یک نمونه بی‌مانند از حکومت را برای همه مردم دنیا به نمایش گذاشتند.

امام راحل یک نمونه بی‌مانند از حکومت را به دنیا نشان دادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه مشترک شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین که  همزمان با سالگرد ارتحال  امام خمینی (ره) در مجموعه بیت تاریخی امام راحل  در خمین برگزار شد با اشاره به الگوی حضرت امام(ره) گفت :امام راحل(ره) یک نمونه بی‌مانند از حکومت را نه تنها برای ملت ایران که برای همه مردم دنیا به نمایش گذاشتند و نشان دادند.

آیت الله دری نجف‌آبادی افزود: مدعیان دروغین دموکراسی امروز در برابر جنایات علیه جهان اسلام سکوتی ننگین اختیار کرده‌اند و با حمایت آل‌سعود و استکبار جهانی و با دلارهای آنها در بین امت اسلامی به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند که این رفتار و توطئه‌ها مشابه  همان توطئه‌های بنی‌امیه در برابر سیدالشهدا (ع) است.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب و نظامی را پایه‌گذاری کردند که در آن حاکم، خود را از مردم برتر، بالاتر و جدا نمی‌داند و خود را خدمت‌گزار مردم می‌نامد و به این خدمتگزاری ایمان و باور دارد.

محمود زمانی قمی استاندارمرکزی هم دراین نشست انتقادپذیری، ساده‌زیستی و صداقت را سه اصل مورد تاکید امام راحل(ره) دانست وگفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مسیر تدبیر و اداره جامعه چندین الگوی مختلف پیش رو داشتند ولی در عمل بر الگوی مهمی تاکید و تکیه فرمودند که منجر به ایجاد تحولی در عالم سیاست گردید.

 زمانی قمی  افزود: امام(ره) رابطه اخلاق و سیاست را در الگوهای مختلف مورد توجه قرار دادند و الگویی را جایگزین فرمودند که بر مبنای آن سیاست و دین در کنار هم قرار داشت و در واقع امام راحل(ره) رابطه اخلاق و سیاست را در شکل‌های مختلف مورد دقت قرار دادند و الگویی را جایگزین فرمودند که بر اساس آن سیاست نباید از دین جدا باشد.

رضایی نماینده مردم خمین درمجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه نباید مسائل داخلی جایگاه کشور را تضعیف کند گفت: فاصله مسئولان از گفتمان و اندیشه امام(ره) تهدیدی برای نظام اسلامی ایران است.

رضایی  افزود: پیش از انقلاب اسلامی حاکمان طاغوتی در ایران نوکر خارجی‌ها بودند و کشور ایران هم به عنوان یک کشور دست چندم شناخته می‌شد که همین امر سبب دیده نشدن آن بود اما امام خمینی(ره) این کشور را به یک کشور برتر و کشور نخست در عرصه بین‌الملل مبدل ساخت.


ساداتی فرماندار خمین هم بیکاری را مهمترین معضل موجود در شهرستان خمین دانست وافزود: در این سال‌ها اقدامات زیادی در شهر خمین صورت گرفته اما در این بین متاسفانه نرخ بیکاری یکی از مشکلات موجود در این شهرستان قلمداد می‌شود.

انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.