در ماه ضیافت الهی دلهایمان را در دریای عبادت حضرت دوست جلا می دهیم و با دهمین بخش از ترجمه نسبتا آزاد دعای ابوحمزه ثمالی با شما همراه هستیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، در عزیزترین ماه سال ، رمضان المبارک ، دست به دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال بر میداریم و هم کلام با مولایمان علی بن الحسین امام زین العابدین (ع) ، خدا را به جاه و جلال خودش سوگند می دهیم تا ما را جزو متوکلین به درگاهش قرار‌ دهد ، نام ما را جزو عبادت کنندگان واقعی خودش بنویسد و سعادت دنیا و آخرت را نصیبمان فرماید . همراه با شما دهمین بخش از ترجمه نسبتا ازاد دعای شریف ابوحمزه ثمالی را زمزمه می کنیم .

* * *

خدایا من هر زمان که با خود گفتم دیگر برای عبادت تو مهیا شده ام و برای نماز خواندن در پیشگاه تو ایستادم و به راز و نیاز پرداختم سستی در نماز و نیایش با تو به سراغم آمد .
خدایا بارها با خود عهد کردم و گفتم که از این پس باطن و نهان خویش را نیکو خواهم کرد و به جمع اهل توبه و مقام توابین نزدیک می شوم اما هر بار حادثه ای پیش آمد که به عهد خود ثابت قدم نماندم و آن حادثه میان من و خدمت به تو مانع ایجاد کرد.
ای آقای من ؛ (نمیدانم علت این بی توفیقی و از دست دادن لذت عبادت با تو چیست ؟ ) شاید تو مرا از درگاه لطفت رانده ای و از خدمت بندگی ات دور کرده ای. یا شاید دیده ای من حق بندگی تو را سبک شمرده ام به این جهت مرا از درگاهت دورکرده ای. یا این که دیده ای من از تو روی گردانده ام و به این سبب بر من غضب کرده ای . یا مرا جزو دروغگویان یافته ای و به خاطر همین از نظر عنایتت دور افکنده ای .
پروردگارا شاید هم دیده ای که من شکر نعمت هایت را به جای نمی آورم و مرا محروم ساخته ای .
شاید مرا در مجالس اهل علم نیافته ای و خوارم کرده ای. شاید مرا در میان اهل غفلت یافته ای و از رحمت خودت ناامیدم کرده ای .
خدایا شاید دیده ای درمجالس اهل باطل انس گرفته ام مرا میان آنها واگذاشته ای . یا شاید دوست نداشتی دعایم را بشنوی و از درگاهت دورم کرده ای .
مهربانا شاید به جرم گناهانم مکافاتم کرده ای یا شاید مرا به خاطر به بی شرمی و کم حیایی در درگاهت مجازات کرده ای . ای خداوند بخشنده ؛ مرا عفو کن ، که عفو من شایسته مقام تو است و پیش از من هم چه بسیارگناهکاران را عفو کردی. و این عفو بی دلیل نیست چرا که لطف و کرمت ای خدا برتر و بالاتر از آن است که بندگان مقصر را به کیفر رسانی .
ای خدای مهربان ؛ من به فضل و رحمت تو پناه آورده ام و از (بزرگی و قهر و غضب) تو به سوی خودت می گریزم که عفو و بخشش تو نسبت به کسی که به تو حسن ظن دارد وعده ای قطعی است .

به قلم س. جعفری . باشگاه خبرنگاران جوان کرمان
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار