اهواز؛

بهار خوزستان در چنگال داغ تابستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش دمای هوا در استان تا پایان هفته به 50 درجه سانتیگراد خبر داد.

بهار خوزستان در چنگال داغ تابستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: طی روزهای آینده دمای هوا در استان به تدریج افزایش می یابد و پیش بینی می شود تا اواخر هفته دمای هوا در اهواز و بسیاری از شهرها به 50 درجه برسد.

به گفته وی، در روزهای آتی به جز افزایش دما، پدیده خاصی را در استان نخواهیم داشت.

بهادری اظهار کرد: دیروز اهواز با 44 درجه سانتیگراد گرم ترین شهر و ایذه، دهدز و دزفول با 16 درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان گزارش شده اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمایی که شهروندان توسط دماسنج های نصب شده در خودروها اندازه گیری می کنند، ملاک نیست اذعان داشت: اندازه گیری دما بر اساس شاخص های سازمان جهانی هواشناسی (WMO) انجام می شود که بر اساس آن باید دماسنج در ارتفاع 1.5 متری، به دور از تشعشع خورشید و در سایه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که 'دما' و 'گرما' دو کمیت متفاوت هستند و هواشناسی دمای هوا را اندازه گیری کرده و اعلام می کند.

کوروش بهادری با اشاره به اینکه دمای احساسی نیز با توجه به سرعت باد و رطوبت هوا متفاوت از دمای واقعی است، اظهار داشت: بدیهی است در صورتی که افراد در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند بسته به فصول مختلف، دمایی که احساس می کنند 5 تا 6 درجه سانتیگراد بالاتر از دمایی است که از سوی هواشناسی اعلام می شود.

وی افزود: سعی می کنیم در تابستان امسال، علاوه بر دمای واقعی، دمای احساسی را نیز به شهروندان اعلام کنیم.

بهادری تصریح کرد: اهواز به عنوان گرم ترین شهر کشور شناخته شده و در هفته گذشته دمای این شهر به 47 درجه سانتیگراد رسید که بعد از آن زاهدان با 40 درجه در رتبه دوم قرار داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.