بیرجند؛

قیام ۱۵ خرداد حرکت به سوی نور

قیام ۱۵ خرداد حرکت ملت به سوی نور و یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی حجت‌الاسلام احمد رضایی در ویژه برنامه پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد دربیرجند گفت : 15 خرداد یادآور خلق یک حماسه بزرگ از سوی ملت ایران است که در آن روز هزاران نفر به شهادت رسیدند.
وی افزود : هدف از تعطیلی این روز این است که نسل جوان باید بدانند که برای نظام چقدر هزینه شده است و حدود 250 هزار شهید خون به پای درخت این نظام ریختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت : اگر امروز در کشور  امنیت، آرامش و اقتداری داریم و دشمنان جرأت نگاه کردن به کشورمان را ندارد به برکت خون شهداست.
رضایی با بیان اینکه 15 خرداد یک خروجی بزرگ داشت افزود : نتیجه این قیام 15 سال بعد در 22 بهمن 57 باعث باعث تثبیت و پیروزی انقلاب شد.
وی با بیان اینکه 15 خرداد آغاز رهایی ملت از زیر بار ظلم و ستم بوده است اظهار کرد : قیام 15 خرداد حرکت ملت به سوی نور بود و همچنین یکی از موثرترین عوامل بیداری در ملت ایران بود.
رضایی با بیان اینکه 3 عنصر مهم در قیام 15 خرداد نقش داشت بیان کرد: نداشتن رهبری درست ، حضور و همراهی مردم با رهبر و مذهب و دین باعث شد مردم در این قیام با آنهمه شهید ایستادند و به مبارزه ادامه دادند.
رضایی به نتایج قیام 15 خرداد و نقشه دشمن اشاره کرد و یادآور شد: نتایجی که این قیام در بر داشت افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه های علمیه و ورود روحانیون به صحنه های سیاسی کشور است.
وی الگو قرار دادن مذهب برای مبارزه نیروهای مبارز، رشد آگاهی سیاسی توده های مردم، افشای ماهیت رژیم شاه برای توده های مردم، تثبیت مرجعیت با پشتیبانی مردم از نظام را از دیگر نتایج و نقشه دشمن عنوان کرد.مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه دشمن دو کار عمده انجام می دهد که یکی نفوذ است که متأسفانه در برخی جاها حس می شود و دشمن در آن موفق شده است.
رضایی عناب دیگری را که دشمن روی آن کار می کند را تحریف نظام و امام دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و باید بسیج شویم و بصیرت افزایی باشیم.
وی حفاظت از نظام و ولایت فقیه، حفظ وحدت جامعه در ولایت پذیری، حفظ شور و نشاط انقلابی را از مسئولیت های سنگینی عنوان کرد که بر عهده ملت ایران است.
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.