بیش از هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستان کاشمر کشف و معدوم سازی شد.

کشف بیش از هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در کاشمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سیادتی مسئول واحد بهداشت و محیط حرفه ای  کاشمر با اشاره به برنامه نظارتی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس  و نظارت بر سامانه های آبرسانی درماه مبارک رمضان گفت: با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و روزه داران و ایمنی آب و موادغذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بيماري هاي مرتبط با آب و مواد غذایی این برنامه در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح از ابتدای خرداد تا ۵ تیر با حضور فعال بازرسين بهداشت محیط  و استفاده از تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، موادغذایی و سطوح از ۸ صبح تا ۲۲ شب در ساعات اداری و غير اداری و روزهای تعطیل ( روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ عصر لغایت ۲۴ شب )همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرا می شود.

مسئول واحد بهداشت و محیط حرفه ای  کاشمر گفت: در ده روز ابتدای این برنامه ۵۲۸مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان به عمل آمد که در این بازدیدها یک هزار و ۵۸۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف جمع آوری و معدوم شد.

سیادتی افزود: در این مدت ۲۷مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۴۹۲مورد کلرسنجی انجام شده است و تمام نمونه‌برداری آب شرب مصرفی در این ایام مطلوب گزارش شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح تعداد ۲۷ مورد شکایت بهداشتی توسط گزارشات مردمی  و به ۱۶ مورد شکایت ثبت شده در شماره ۱۹۰ کشوری رسیدگی شده است.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار