رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:سامانه كارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی و واحدهای تولیدی آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی مصوب 5 بهمن ماه 1395 شورای عالی اشتغال؛ دانش آموختگان دانشگاهی از جمله فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در چارچوب استانداردهای آموزشی به فراگرفتن مهارت یا ارتقاء آن در واحدهای پذیرنده مبادرت ورزند.

دکتر خسرو شهبازی گفت: واحدهای پذیرنده کارورزان بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش‌های خصوصی یا تعاونی هستند که پس از ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به پذیرش کارورز جهت آموزش مهارتی اقدام می‌نمایند.

شهبازی با اشاره به اینکه هدف از اجرای دستورالعمل جدید اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان؛ افزایش قابلیت جذب و اشتغال آنان از طریق کسب مهارت و تجربه در محیط کار و ورود به بازار کار می‌باشد، تصریح کرد: این طرح باعث ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش اموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای آنان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای دستورالعمل طرح کارورزی برای کلیه دانش اموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضی کارورزی تحت پوشش این طرح خواهد بود اضافه کرد: حداکثر سن کارورزان 23 سال برای کاردانی، 25 سال برای کارشناسی، 28 سال برای کارشناسی ارشد و 32 سال سال نیز برای مقطع دکتری درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی واحدهای پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده صرفا" مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند گفت: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر 2 نفر کارورز مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرنده کارورز باید دارای شرایط اخذ کارورز باشند گفت: برای جذب کارورز لازم است واحد پذیرنده دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وی مدت زمان دوره کارورزی را طبق دستورالعمل اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان حداقل 4 ماه و حداکثر 6 ماه برای هر کارورز متناسب با استانداردهای آموزشی مهارتی اعلام نمود.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.