عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: قوه قضاییه حتی یک مورد هم حکم به مصادره به مالکانی که اقدام به نابودی باغات می کنند، نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران در سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر که امروز(سه شنبه) برگزار شد، در جریان بررسی طرح صیانت و حفاظت از اراضی مزروعی محدودی شهر تهران در پاسخ به رحمت الله حافظی که اعتقاد داشت نباید تعداد طبقات ساخته شده در باغات افزایش پیدا کند، زیرا در این صورت موجب نابودی و نرسیدن نور به درختان می شود، اظهار داشت: بیشتر ساختمان های که در شهر تهران و حتی کشور ساخته می شوند در بخش شمالی_جنوبی ساخته می شوند که در این صورت چه 9 طبقه و چه 15 طبقه ساخته شود، هیچ تاثیری در رسیدن نور به درختان ندارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 5 تا 6 هزار پرونده تخلف ماده 4 در مناطق وجود دارد که تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است. مشکل این موضوع یا از شهرداری و یا  از قوه قضاییه است.

عضو کمیسیون شهر سازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: با تصویب کاهش تعداد طبقات ساختمان ها فقط باعث نابودی باغات می شویم و فقط به مالکان اجازه ساخت داده‌ایم.

تندگویان گفت: اگر فقط ما در یک مورد دستور مصادره باغ ها را می دادیم دیگر اوضاع باغ های شهر تهران این گونه نبود، 5 تا 6 هزار پرونده در مناطق داریم که به قوه قضاییه ارسال کرده ایم و اگر حتی در یک مورد حکم مصادره باغ ها داده می شد دیگر این مشکلات را نداشتیم، در صورتی که حتی در یک مورد هم حکم صادر نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار