به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،آمار اعلامشده توسط مؤسسهی IDC نشان میدهد که اپل و شیائومی به ترتیب با کسب ۱۴.۶ و ۱۴.۷ درصد از بازار گجتهای پوشیدنی، به دنبال به دست آوردن جایگاه نخست بازار هستند. نکته جالب در این آمار، سقوط فیتبیت به جایگاه سوم است؛ سهم فیتبیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است. اپلواچ با وجود قیمت بالاتر به لطف پشتیبانی مناسب و اپهای فراوان آن، سهم قابل توجهی از بازار کسب کرده است.
نسلهای اول و دوم اپل واچ تنها محصولات پوشیدنی اپل در این بازار پوشیدنی محسوب میشوند، با این حال شیائومی با پایشگرهای سلامتی خود و ارائه ابزار پوشیدنی در باندل گوشیهای هوشمند به این سهم از بازار رسیده است.
سهم بازار پوشیدنیها
در مجموع در سهماههی اول امسال ۲۴.۷ میلیون دستگاه پوشیدنی عرضه شده است. این میزان ۱۷.۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. با توجه به نزدیک بودن جایگاه اپل و شیائومی در این بازار، رقابت این غولها در چین هیجانانگیز خواهد بود. نکتهی دیگر در مورد این آمارها سقوط سهم فیتبیت است؛ فیتبیت به دلیل اطلاعات فراوانی که در بخش سلامت کسب کرده، ممکن است در آینده نقش یک پلتفرم تحلیلی را برای مجموعههای سازمانی حوزهی سلامت ایفا کند. اپل شب گذشته در جریان WWDC امسال بهروزرسانی جدید واچاواس را معرفی کرد، با این حال بسیاری از علاقهمندان منتظر معرفی نسل جدید ساعتهای هوشمند کوپرتینوییها هستند. سامسونگ هم در یک سال اخیر با توجه به رشد عرضهی ساعتهای هوشمند خود توانسته است سهم خود در این بازار را به ۵.۵ درصد برساند.
منبع:زومیت
انتهای پیام/