فرماندار بیله سوار گفت: برداشت محصول کلزا در شهرستان بیله سوار شروع شده و پیش بینی می شود که بیش از 6 هزار تن محصول از 2 هزار و 300 هکتار زمین زیرکشت برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در بازدید از مراحل برداشت کلزا و همچنین مراکز خرید این محصول در شهرستان بیله سوار گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم محصول کلزا 27 هزار و 830ریال می باشد و حداکثر رطوبت جهت خرید محصول کلزا در مراکز خرید نیز 20 درصد تعیین شده و رطوبت بالای این میزان از کشاورزان خریداری نخواهد شد.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان بیله سوار از کاشت کلزا در زمین های زراعی ادامه داد: کشت محصولات روغنی یکی از سیاست های وزارت کشاورزی در این شهرستان بوده و توسعه کشت این محصول در شهرستان 11 برابر افزایش یافته است.

فرماندار بیله سوار در خصوص حمایت های ویژه دولت در زمینه کشت دانه های روغنی به خصوص توسعه کشت کلزا گفت: دولت بسته های حمایتی شامل بیمه رایگان، اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش و خرید تضمینی را برای کلزاکاران در نظر گرفته است.

حلیم عنوان کرد: محصول کلزای برداشت‌شده برای روغن کشی به استان‌های دیگر منتقل می‌شود بنابراین باید ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان مورد توجه قرار گیرد و طی سال های اخیر تلاش جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار بر این بوده که توسعه این محصول در منطقه را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین موانع سد راه توسعه کشاورزی در شهرستان نبود جاده های بین مزارع مناسب است افزود: تسطیح و رگلاژ جاده های منتهی به مزارع شهرستان توسط جهاد کشاورزی هموار و بهسازی شده است و و خوشبختانه کشاورزان رضایت مطلوبی از این جاده ها دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.