در سه هفته اخیر با شروع فصل گرما 14 محدوده جنگلی و مرتعی استان در آتش سوخته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:در این آتش سوزی ها 51 هکتار جنگل و مرتع از بین رفته و یک و نیم میلیارد تومان برای احیاء مجدد به عرصه های منابع طبیعی استان خسارت وارد شده است .
مهدی رجبی زاده افزود: از 7 میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتعی در محدوده شمال استان 3 میلیون هکتار آن در معرض خطر آتش سوزی است .
وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها در تعطیلات پایان هفته روی می دهد از مردم به ویژه گردشگران خواست با حساسیت بیشتری با طبیعت رفتار کنند و هر گونه عامل آتش زا را از طبیعت دور کنند .
رجبی زاده افزود: 8 ماشین آتش نشانی در حوزه منابع طبیعی شمال استان برای اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی وجود دارد که البته در طول یکسال اخیر به تعداد آنها اضافه نشده است.
وی تاکید کرد: تمرکز منابع طبیعی بر روی ساماندهی گروه های محلی است و اکنون 45 گروه مردمی با 650 عضو در استان فعال هستند و به امکاناتی همچون بیل ،آتش کوب و باکس های مخصوص حمل آب مجهز شده اند و به محض شروع آتش سوزی این گروه ها فعال می شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می کنند .
وی در خصوص پایگاه ملی اطفاء حریق رابر هم گفت: 80 درصد ساختمان این پایگاه ساخته شده و در صورت تامین 700 میلیون تومان اعتبار باقی مانده ، ساختمان آن تا پایان شهریور به اتمام می رسد .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: غیر از تجهیزات هوایی، 5 میلیارد تومان نیز برای تجهیزات زمینی این پایگاه لازم است .
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.