با شروع فصل گرما سطح آب دریاچه مهارلو کمتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش محمدی بیگدلی سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ سال از خشک شدن دریاچه های استان فارس می گذرد، بیان کرد: اقدام مناسبی از سوی مسئولان استانی برای برون رفت دریاچه ها از خشک شدن انجام نشده است.
 
وی دریاچه بختگان را دومین دریاچه بزرگ کشور بعد از ارومیه دانست و تصریح کرد: برای احیاء این دریاچه هیچ اقدامی صورت نگرفته و فقط گنبدهای نمکی از این دریاچه به جا مانده است.
سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه تا کنون با توجه به شدت گرما تمام دریاچه های استان به طور کامل خشک شده است، که این روند ناشی از بالا بودن دمای هوا است.
 
 وی افزود: در حال حاضر دریاچه های بختگان، پریشان و کافتر نیز به طور کامل خشک شده است، که وضعیت نگران کننده ای ایجاد شده است.
 
محمدی بیگدلی با اشاره به وضعیت تبخیر زیاد آب در دریاچه ها عنوان کرد: دریاچه پریشان در کازرون و کافتر در اقلید نیز شرایط مشابه دریاچه بختگان دارند که باید برای احیاء دریاچه های فارس اقدام شود زیرا خشک شدن دریاچه ها در تغییر اقلیم تاثیر زیادی دارد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار