شهرکرد؛

انجام ۲۰۰ مورد پایش از مراکز دفن زباله

از ابتدای سال‌جاری ۲۰۰ مورد پایش از مراکز دفن زباله در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، ۲۰۰ مورد پایش از مراکز پسماند و دفن زباله در استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این پایش‌ها تذکرهای کتبی و شفاهی در زمینه تخلف‌های زیست محیطی هم صادر شد.

احمدی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۹۷۹ مورد پایش از مراکز پسماند و دفن زباله در استان انجام شد که این میزان نسبت به سال ۹۴ با رشد ۷۰ درصدی همراه بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۷۲۵ تن و سالانه بیش از ۲۶۴ هزار و ۳۶۸ تن زباله خانگی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

احمدی با بیان تولید روزانه ۴ هزار کیلوگرم زباله در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان افزود: از سال گذشته بی خطر سازی و تفکیک این زباله‌های بیمارستانی در حال انجام است.

پنجم ماه ژوئن میلادی برابر با ۱۵ خرداد به عنوان «روز جهانی محیط زیست» و از ۱۵ تا ۲۱ خرداد به عنوان «هفته محیط زیست» نامگذاری شده است.

ایجاد گشت ویژه با هدف افزایش نظارت بر فعالیت صنایع، ایجاد مراکز تبلیغ و فرهنگ‌سازی در مبادی ورودی شهرها، اجرای برنامه‌های پاکسازی محیط با هدف افزایش حساسیت مردم در حفظ محیط زیست، تخفیف در مراکز معاینه فنی خودرو، نشست با اعضای جدید شورای اسلامی شهر و روستا، نشست با دانشگاهیان و تشکل‌های زیست محیطی، برپایی نمایشگاه عکس بازیافت و مشاغل سبز و راه اندازی سامانه پایش لحظه‌ای (آنلاین) تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهرکرد از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست امسال با شعار «من با طبیعتم» در چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار