استاندار کرمانشاه گفت:باید ابتدا چالش‌ها و مشکلات بانوان شناسایی شود تا بتوان به دنبال راه حلی برای رفع آنها بود.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛استاندار کرمانشاه گفت: باید ابتدا چالش‌ها و مشکلات بانوان شناسایی شود تا بتوان به دنبال راه حلی برای رفع آنها بود.
اسدالله رازانی مهمترین اولویت در حل مشکلات بانوان را شناسایی مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: تا زمانی که شناخت کاملی از مشکلات بانوان به شرح شاخص و عدد و رقم نداشته باشیم نمی‌توانیم در حل مشکلات آنان گام‌های موثری برداریم.

  وی تاکید کرد: مسائل مربوط به بانوان از موضوعات مهم است که شاید تعبیر چالش برانگیز را برای آن بکار ببریم چندان بیراه نباشد لذا امید است با مطرح کردن مسائل و مشکلات بانوان بتوانیم گام‌های موثری را برای حل مشکلات این قشر اثرگذار برداریم.

استاندار کرمانشاه خواستار بررسی کارنامه یک ساله استان در حوزه بانوان شد و افزود: باید با ارزیابی این کارنامه نقاط ضعف و قوت استان در حوزه بانوان شناسایی شوند.

وی در ادامه از فراهم نبودن فرصت تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم در مناطق روستایی و بعضا شهری به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی دختران ساکن در مناطق روستایی و محروم استان یاد کرد و افزود: در همه نقاط استان مدرسه راهنمایی و متوسطه دخترانه نداریم لذا دختران کمتری به نسبت پسران موفق به گرفتن مدرک دیپلم می‌شوند.

رازانی افزود: آمارها نشان می‌دهد امروز بیش از 50 درصد رشته‌های دانشگاهی در اختیار خانم‌ها است هرچند نباید فریب شاخص‌ها را خورد زیرا معلوم نیست اگر وارد جزئیات شویم به این نتیجه برسیم که بیش از 50 درصد رشته‌های خوب و دانشگاه‌های خوب هم در اختیار بانوان باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار برگزاری یک سلسله همایش‌های کاربردی در راستای توانمندسازی بانوان برای حل معضل اشتغال بانوان شد و افزود: این سلسله همایش‌ها باید با حضور کارآفرینان و چهره‌های برتر کشوری برگزار شوند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

رازانی تاکید کرد : این سلسله همایش‌ها بهتر است از مرکز استان شروع و سپس در سطح شهرستان ها و روستاهای بزرگ برگزار شوند.

  وی افزود: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد موفق در حوزه بانوان بانوان، ورود اداره کل فنی و حرفه‌ای به حوزه مهارت آموزی بانوان و تهیه برنامه‌های روتین تلویزیونی برای بانوان از دیگر راه کارهای توانمند سازی بانوان در حوزه اشتغال هستند.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از شاخص‌های مطلوب فاصله دارد، گفت: آمارهای سالانه از درآمد سالانه و تولید ناخالص و نرخ اشتغال گرفته تا مسائل مربوط به سلامت مانند نرخ مرگ و میر و بیماری و نیز آمارها در خصوص مسائل فرهنگی از قبیل میزان تحصیلات و ساعات مطالعه و ... حاکی از این هستند که در مقایسه با کشور جایگاه مطلوبی نداریم.

رازانی تاکید کرد: این فاصله دار بودن با شاخص های مطلوب در استان‌های مختلف وجود دارد که در برخی از مناطق کشور و حتی در بین اقشار متفاوت است و به عنوان مثال در شرایطی که نرخ بیکاری تعدادی از استان‌های کشور تک رقمی است در برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه نرخ بیکاری دو رقمی است هرچند که آمار بیکاری استان در سال گذشته از 20 درصد هم فراتر رفت.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمار 100 هزار نفری دانشجویان استان، اظهار کرد: گرچه این آمار در مقایسه با کشور هم اندکی کمتر از متوسط کشوری است اما با این وجود همه این دانشجویان در دانشگاه‌ها و رشته‌های خوب تحصیل نمی‌کنند و با توجه به تحصیل عمده آنها در دانشگاه‌های غیردولتی شاید بتواند تحصیل در دانشگاه‌ها را در مضاعف کردن محرومیت‌های استان بی تاثیر ندانست.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.