دبیر دومین جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی شهرستان نطنز از شناسایی حدوداً 600 گونه گیاه دارویی در طبیعت این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود رضا فقیهی  امروز در جلسه کمیته فرهنگی و هنری این جشنواره که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز برگزار شد، اظهار کرد: دومین جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی شهرستان نطنز از روز دوشنبه 6 تیرماه و مصادف با عید سعید فطر به مدت چهار روز در شهرستان نطنز برگزار می‌شود.

وی در خصوص حضور فعال خبرنگاران در این جشنواره گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه شهرستان، از تعداد 20 خبرنگار کشوری دعوت به‌عمل‌آمده و برایشان کارت خبرنگاری صادر شده تا شاهد انعکاس لحظه به لحظه برگزاری این جشنواره در رسانه‌ها، سایت‌ها، نشریات، گروه‌ها و کانال‌های خبری کشوری و استانی باشیم.

دبیر دومین جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی شهرستان نطنز تصریح کرد: اولین دستاورد بزرگی که از برگزاری اولین جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در شهرستان نطنز داشتیم این بود که شهرستان نطنز را به‌کل کشور و دنیا معرفی کردیم و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و ... این شهرستان را در فضای مجازی و اجتماعی به نمایش گذاشتیم و نظر آن‌ها و دیدگاهشان را نسبت به نطنز تغییر دادیم.

وی افزود: شهرستان نطنز عملاً به‌عنوان یک سرزمین دورافتاده و به‌عنوان یک مرکزی که فقط بحث هسته‌ای در آن هست در جهان شناخته می‌شد و ما سعی بر آن کرده‌ایم که نام و فرهنگ این شهرستان را ارتقاء داده تا جایی که توانسته‌ایم وقتی در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی جستجو می‌کنید نطنز را به‌عنوان یک جاذبه فرهنگی تاریخی و گردشگری شناسایی کنیم.

فقیهی اضافه کرد: بعد برگزاری جشنواره تاکنون حدود 700 خبر ویژه جشنواره گردشگری و طبیعت‌گردی و گیاهان دارویی در اینترنت قرار داده‌شده است که به‌محض کلیک روی واژه نطنز این خبرها قابل‌دسترسی و خواندن است که ذهن‌ها را به‌سوی شهرستانی فرهنگی، تاریخی، گردشگری و علمی و مهد فرهنگ و هنر سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان نطنز حدوداً 600 گونه گیاه دارویی در طبیعت شهرستان شناسایی شد که به اذعان یکی از گیاه شناسان برجسته کشور که به‌عنوان پدر گیاه‌شناسی از ایشان یاد می‌کنند 400 نوع آن ارزش دارویی و صنعتی دارد.

دبیر دومین جشنواره طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی شهرستان نطنز یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای این جشنواره حضور گردشگران در شهرستان نطنز است به‌نوعی که وقتی یک حجم بزرگی از توریست وقتی وارد شهرستان می‌شدند نمی‌توانستیم پذیرا باشیم ولی هم‌اکنون با زیرساخت‌هایی که در حوزه برگزاری این جشنواره انجام‌شده است گردشگران زیادی را می‌توانیم بپذیریم و اوقات فراغت آن‌ها را در طول مدت برگزاری این جشنواره پرکنیم.

فقیهی در پایان خاطرنشان کرد: نطنز به‌عنوان شهر الگوی سند چشم‌انداز معرفی شد که باید زیرساخت‌های آن انجام شود و راهکارهای عملیاتی آن اتفاق بیفتد، نطنز به‌عنوان شهر سالم ازنظر طب گیاهی و سنتی معرفی‌شده است لذا می‌طلبد ما اصول حفظ سلامت را به مردم عزیز آموزش بدهیم تا در این زمینه آشنایی بیشتری کسب کنند که این هم یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری جشنواره است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.