فرماندار کلاردشت از وضعیت کشتارگاه دام این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در پی شناسایی چند مورد بیمار مبتلا به تب کنگو در مناطق کوهستانی غرب مازندران، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاردشت نیز با حضور اعرابی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از شیوع این بیماری برگزار شد.

ایوب صالحی فرماندار کلاردشت در این جلسه تسریع روند سمپاشی طویله ها و دامسراها در جهت از بین بردن کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو را مورد تأکید قرار داد و با انتقاد از دامپزشکی به خاطر عدم تجهیز کلاردشت به ادوات مورد نیاز و تأخیر در اتمام این عملیات، سایر دستگاه ها را نیز موظف کرد تا کمک های لازم در این خصوص را به عمل آورند.

وی تولید گوشت سالم در کشتارگاه ها عاملی برای جلوگیری از شیوع بیماری هایی همچون تب کنگو در بین مردم قلمداد کرد و گفت: اگر کشتارگاه ها به سالن پیش سرد کن مجهز باشند، لاشه ها ابتدا در آن سالن نگهداری و سپس به بازار عرضه می شوند که بدین ترتیب از خطر بیماری ویروسی در امان خواهند بود، اما متاسفانه علیرغم تاکیدات جدی که پیش از این شده بود کشتارگاه کلاردشت کماکان فاقد سالن پیش سرد کن است که لازم است شهرداری هرچه سریعتر به تعهدات خود در این خصوص عمل نموده و این دغدغه را برطرف نماید.

اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نیز توجه ویژه به وضعیت کشتارگاه دام کلاردشت را مهم برشمرد و گفت: کنه های ناقل بیماری تب کریمه کنگو موسوم به کنه سخت عموماً در مناطق کوهستانی یافت می شوند که مناطقی همچون بلده، کجور و کلاردشت از این دست هستند.

وی حساس کردن مردم نسبت به این بیماری را عاملی مهم در جهت پیشگیری از شیوع آن دانست و افزود: ریشه کن کردن این بیماری مرگ آفرین جز با همکاری تنگاتنگ مردم و دولت میسر نخواهد شد.

حدث گردکلی رئیس شبکه بهداشت چالوس نیز که در این جلسه در خصوص بیماران کلاردشتی که اخیرا به علت مشکوک بودن به ابتلا به تب کنگو به ساری و چالوس منتقل شدند، گفت: هر دو بیمار ابتدا تماس با دام و گزش کنه را انکار کردند.

وی افزود: بیمار اول در ساری بستری شد که حال عمومی وی خوب است و بیمار دوم نیز از چند ناحیه گزیدگی کنه داشت که آزمایشات اولیه وی برای بررسی به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار