کارگردان آمریکایی تارنمایی را به برای انتشار اخبار محرمانه از درون دولت و محافظت از این کشور در مقابل «استبداد» راه‌اندازی کرد.

ترامپیلیکس؛ تارنمایی برای انتشار اخبار محرمانه از درون دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: مایکل مور، کارگردان آمریکایی وبگاهی را به برای انتشار اخبار محرمانه در درون دستگاه دولتی ترامپ بر پا کرده است.

این روزنامه در مقاله‌ای به قلم الکساندرا ویلتس نوشت: وبگاه این مستندساز معروف با نام ترامپیلیکس (TrumpiLeaks) یک روز پس از آن راه‌اندازی شد که وزارت دادگستری آمریکا یکی از کارمندان دولت را به جرم درز اطلاعات محرمانه به رسانه‌ها بازداشت و تفهیم اتهام کرد.

خانم «ریلیتی لی وینر» به خاطر درز اطلاعات سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای)، به یکی از خبرنگاران وبگاه خبری اینترسپت درباره دو حمله سایبری یکی از واحدهای نظامی اطلاعاتی روسیه بازداشت شد. یکی از این حمله‌ها مربوط به هک شدن یکی از شرکت‌هایی بود که نرم‌افزارهای لازم برای ثبت رای را طراحی و به فروش می‌رساند.

مایکل مور در نامه‌ای که در روزنامه هافینگتون پست به چاپ رسید اعلام کرد وطن‌پرستانی که در داخل دولت، نیروهای امنیتی و بخش خصوصی از جرایم دستگاه دولتی ترامپ آگاهی دارند باید اطلاعات را برای محافظت آمریکا در برابر ظلم و استبداد منتشر سازند.

وبگاه مور برای کسانی که تمایل به همکاری با وی دارند نرم‌افزارهای کدنویسی‌شده پیشرفته‌ای را در نظر گرفته است که بتوانند از طریق آن اطلاعات را برای وی ارسال کنند.

مور در حال حاضر مشغول کار بر روی مستندی علیه ترامپ با نام فارنهایت 11 نوامبر است. وی پیش‌تر فیلمی با نام فارنهایت 11 سپتامبر را در انتقاد از دولت جرج بوش پسر ساخته بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار