مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله 16 مه محافظان رئیس‌جمهور ترکیه به معترضان وی در مقابل سفارت این کشور در واشنگتن، قطعنامه‌ای تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که از حمله تیم امنیتی رجب طیب اردوغان، رئیس‌‌جمهور ترکیه، به معترضان در واشنگتن در جریان سفرش به آمریکا خشمگین هستند، روز سه‌شنبه به اتفاق آرا قطعنامه تندی را تصویب کردند که خواستار اتهام کیفری علیه عاملان این رویداد است.

نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا این حمله را که روز 16 مه صورت گرفت و 11 مجروح بر جای گذاشت محکوم کردند.

در این قطعنامه آمده است: «هر مقام امنیتی ترکیه‌ای که هدایت، نظارت یا شرکت در سرکوب غیرقانونی معترضان داشت باید طبق قوانین آمریکا تفهیم اتهام شود و تحت پیگرد قرار گیرد.»

مقامات آمریکایی محافظان اردوغان را عامل حمله به گروه کوچکی از معترضان حامی کُردها می‌دانند که مقابل محل اقامت سفیر ترکیه در آمریکا روی داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
ترکهای فاشیست را بایدتفهیم کرد که دوران کمالیستی بسرآمده ووقتی به مملکتی دموکرات وآزادمیروندفکرفاشیستی را ازسر بیرون کنند اونجاها قانون بشریت حاکم است .خردوغان وامثال آنهاخیلی وقته هار شدند باید ادب شده وبه قوانین بین المللی گردن نهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
ترامپ طی چند مدت اینده یه بلایی سر ترکیه میاره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
مردم را بالگد زدن// اخه خر لگد میزنه نه ادم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
ترکها (ترکیه) هر جا برن ابرویمان را میبرن
آخرین اخبار