مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان در رتبه بندی اجرای طرح های حوزه سلامت دانش آموزی کسب رتبه‌ برتر کشور را به خود اختصاص داد.

کسب رتبه برتر کشوردر اجرای طرح های حوزه سلامت دانش آموزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی افزود: آموزش و پرورش استان همدان در اجرای طرح‌های سفیران سلامت دانش آموزی، پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی، طرح دادرس و برگزاری دوره های ضمن خدمت رتبه‌ برتر کشور را کسب کرده است .

وی با اشاره به اینکه طرح سفیران سلامت برنامه منسجم ودر راستای ایجاد یک شبکه‌ موثر برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و از جمله مهم ترین طرح های آموزش و پرورش است ادامه داد: این طرح در استان همدان به نحو مطلوب در تمامی مقاطع آموزشی همدان اجرا شد که 23 هزار دانش‌آموز استان در این طرح شرکت کردند.

خزاعی با بیان اینکه برنامه‌ سفیران سلامت که برای دوره‌های مختلف تحصیلی با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تدوین شد ه است اظهار داشت:این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می کند که آگاهی های لازم در خصوص موضوع های سلامت و محیط زیست را با استفاده از ارزش های تعاملی و مشارکتی کسب و به سایر همسالان خود انتقال دهند.

وی ابراز کرد: 10 درصد دانش‌آموزان هر آموزشگاه به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده اند که در استان همدان این طرح در تمامی مدارس شهری و روستایی اجرایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: زمان بندی مختلف جدول طرح سفیران سلامت در قالب دستورالعمل به مدارس ارسال و محتوای آموزشی بر طبق نیازهای اصلی با همکاری معاونت بهداشتی برای آموزش مدیران، مراقبان سلامت مدارس و سفیران سلامت مدارس تدوین شد.

وی با بیان اینکه طرح دادرس نیز با همکاری هلال احمر استان در 200 آموزشگاه و با پوشش 12هزار دانش آموز دوره‌ متوسطه‌ اول به صورت منظم در حال اجرا است یادآور شد: مرحله شهرستانی و استانی آن برگزار شد و هم اکنون تیم های راه یافته به مرحله کشوری در حال آماده سازی هستند.

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.